תראו מופתעים: הדיון במשפט נתניהו נדחה

בעקבות הסגר וההנחיות שיצאו על ידי הנהלת בתי המשפט הודיעה שופטת המחוזי בירושלים על דחייה במועד הדיון בעניינו של ראש הממשלה ומועד חדש טרם נקבע. שר המשפטים הנכנס גנץ: "מעל קבלת החלטות נתניהו תרחף תמיד עננת שיקוליו האישיים והמשפטיים"
גילי סיוון-כהן |
רה"מ בנימין נתניהו ויועציו בדיון
נתניהו וסנגוריו בביהמ"ש המחוזי בירושלים, מאי 2020. צילום: פלאש 90

שופטת בית משפט המחוזי בירושלים, רבקה פרידמן-פלדמן, דחתה את הדיון בעניינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים. השופטת פרידמן דחתה את הדיון בשל כללי הסגר במערכת המשפט, שנקבעו בידי השופט יגאל מרזל, מנהל בתי המשפט ועל דעת יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי ושר המשפטים בני גנץ.

הדיון שכזכור, היה אמור להתקיים ביום רביעי השבוע נדחה כרגע למועד לא ידוע. שר המשפטים בני גנץ התפתל בחשבון הטוויטר שלו ולאחר שרק לפני כשבוע טען כי בתי המשפט יישארו פתוחים כרגיל כתב לאחר הודעת הדחייה: "למען הסר ספק- בתי המשפט פתוחים ומתפקדים. כך החלטתי וכך יהיה. בשל הסגר, נעתר מנהל בתי המשפט, לבקשות השופטים, עורכי הדין והציבור, ואפשר לשופטים להפעיל שיקול דעת בדחיית דיונים. השופטים במשפט נתניהו בחרו להפעיל אותו ולדחות את המשפט. זוהי עוד הוכחה לכך שמערכת המשפט בישראל עצמאית, עניינית, ולא רודפת את נתניהו. כך היה ואני אדאג שכך גם ימשיך להיות".

השר גנץ גם הוסיף: "הבעיה החמורה היא שבישראל מכהן ראש ממשלה עם כתב אישום, וכך מעל לקבלת ההחלטות שלו תרחף תמיד עננת שיקוליו האישיים והמשפטיים. את המציאות הזו, צריך לשנות בבחירות הקרובות" ‎

הדגלים השחורים בעקבות דחיית משפט נתניהו מסרו בתגובה: "עכשיו הכל ברור- כולנו בסגר בשביל שביבי לא יעמוד לדין על פשעיו. ראש הממשלה הכניס את מדינת ישראל לסגר בשביל דחיית משפטו" ועופר שלח יו״ר מפלגת ׳תנופה׳, בתגובה לדחיית משפט נתניהו: ״דחיית משפט נתניהו בגלל הסגר רק מדגישה את המצב הבלתי אפשרי שאליו מכניס אותנו ראש ממשלה עם כתב אישום: איך נאמין לביבי שההחלטות שלו ענייניות ולא אישיות, כשהן עוזרות לו להמשיך בהתחמקות ממשפט?״.

____________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת רבקה פרידמן-פלדמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות