15.5 שנות מאסר לגבר שהורשע באונס בת 72

שופטי המחוזי בחיפה הרשיעו את מיכאל בן שושן, על פי הודאתו, במיוחס לו וחייבו אותו בפיצויים לקורבן בהיקף של 75 אלף שקלים. השופטים, הביעו בגזר הדין זעזוע עמוק ממעשיו של הנאשם: "מעשים קשים ושפלים, אכזריים מאין כמותם ומשפילים"
דנה לווינסקי |

הרכב שופט בית משפט המחוזי בחיפה, בראשות אב בית הדין השופט יחיאל ליפשיץ, גזרו 15 וחצי שנות מאסר על מיכאל שושן, בן 61, שהורשע על פי הודייתו בביצוע עבירות מין חמורות ועבירות נלוות אחרות בבת 72. בית המשפט גם חייב אותו בפיצויים בסך 75 אלף שקלים. פסק הדין מגולל אכזריות ומעשי מין קשים שביצע הנאשם בקורבן כשהוא "כולא" אותה בביתה שלה ל"לא יכולת מעשית להתנגד לו".

על פי כתב האישום, המתלוננת התגוררה בגפה בדירה בעיר בצפון הארץ ובינה לבין הנאשם היכרות רבת שנים. לפני כשנה, בשעות הערב, הגיע הנאשם לדירתה והמתלוננת, בהכירה אותו, הסכימה להכניסו לביתה, הגישה לו כיבוד והשניים ישבו על ספה בסלון ושוחחו. לפתע, הוא קם, ניגש למטבח וחזר לסלון כשהוא אוחז בידו בסכין בעלת להב ארוך וחד.

בשלב זה, הנאשם התיישב לצד המתלוננת, אחז בחוזקה בצווארה והחזיק את הסכין בקרבת הצוואר, באומרו כי עליה לבצע כל שיאמר, אחרת יחתוך וידקור אותה ויעשה לה סימנים בפנים. המתלוננת, בתגובה, ביקשה מהנאשם שירחיק את הסכין מצווארה וזה בתגובה הורה לה לפשוט את חולצתה וחזייתה. המתלוננת עשתה כן משום פחדה מהנאשם, נותרה ערומה בפלג גופה העליון. על אף תחנוניה שיפסיק, הנאשם הפשיל את מכנסיו, חשף את איבר מינו בעודו אוחז בסכין ובאיומי סכין הורה לה לבצע בו מין אוראלי. בפחדה מפניו, המתלוננת עשתה כן במשך זמן רב.

בשלב מסוים הנאשם נעמד, התלבש, וניגש לעשן סיגריה ליד חלון בסמוך למתלוננת כשהסכין בידו. בפחדה מהנאשם, המתלוננת נותרה במקומה. כשסיים לעשן, הנאשם חזר והתיישב לצד המתלוננת כשהוא אוחז בסכין. לאחר מכן הפשיל את מכנסיו פעם נוספת והורה למתלוננת להניח ראשה על בטנו ושוב הורה לה לבצע בו מין אוראלי. בפחדה מפניו, המתלוננת עשתה כן בעוד הנאשם הצמיד את הסכין לעורפה וגרם לה לחתך.

הנאשם הודה בעובדות כתב האישום כפי שהן וללא הסדר טיעון ולחובת הנאשם עבר פלילי מכביד, בפרט בעבירות מין, והוא ריצה בעבר תקופות מאסר ארוכות. "קשה להפריז בחומרת מעשי הנאשם", נכתב בגזר הדין. "מדובר במעשים קשים ושפלים, אכזריים מאין כמותם ומשפילים, שכוונו כנגד אישה בת 72 שנים, בביתה, לאחר שהנאשם ניצל את טוב ליבה ואת היכרותו עמה לצורך כניסה לביתה… ניתן רק לשער את האימה, הפחד והחלחלה שאחזו במתלוננת לנוכח אירוע מפתיע זה – אדם מוכר אותו הכניסה לביתה, מאיים עליה – אישה בת 72 שנים, בסכין כשהוא אוחז בה בחוזקה. המשך השתלשלות האירוע תואר לעיל ואין צורך לומר כי מדובר באירוע קשה ביותר, שקשה להכילו".

השופטים הוסיפו: "לא התעלמנו מכך שבאופן יחסי – ויחסי בלבד – מידת האלימות הפיזית שהופעלה לא היתה ברף גבוה, אך מדובר בנחמה פורתא בלבד, לנוכח האכזריות שבמעשים. זאת ועוד, הסיטואציה בכללותה היתה אלימה ואכזרית ביותר – המתלוננת היתה 'כלואה' בביתה שלה ללא יכולת מעשית להתנגד לנאשם, שהחזיק בידו סכין והצמיד אותה לצווארה ואף פצע אותה; ובשים לב לגילה. עוד יש להפנות למשך האירוע ולכך כי הוא כלל, למרבית הזוועה, מספר שלבים… לנאשם היו אפשרויות, שלא לומר הזדמנויות רבות, להפסיק את מעשיו הרעים, אך הוא בחר להמשיך בהם… מעשי הנאשם, מעבר לאכזריות שהיתה טמונה בהם, כללו השפלה וביזוי באופן בוטה במיוחד. די אם נפנה לכך כי הנאשם אילץ את המתלוננת לומר כי היא "הזונה שלו" ותוך שהוא משוחח עמה על איבר מינו של בעלה המנוח".

__________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט יחיאל ליפשיץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות