האישור הרפואי לצינוק הועבר בווטסאפ

אסיר, שיש לו פטור משהיה בצינוק, בחדרים לא מאווררים ועוד מיני הקלות בשל מצבו הבריאותי, נשלח ל-48 שעות בצינוק באישור רופא שניתן בווטסאפ
ציון חן |

דברים שאמר עבריין בכיר לסוהר אודות שינויים בהתנהלות של חיי הכלא בעקבות הקורונה, התפרשו אצל פיקוד בית הסוהר כאיום מרומז, והוחלט להענישו בשליחה לצינוק ל-48 שעות. כניסת אסיר לצינוק מחייבת אישור רפואי לכשירות בריאותית, שמתקבלת לאחר בדיקת רופא. אך את כניסתו לצינוק של האסיר בעל הפטורים הזה, אישר רופא הכלא לחובש התורן – בהודעת ווטסאפ.

בשב"ס יודעים היטב כיצד להכניס ל'דיר באלק' אסירים שמעזים "להרים את האף". כך לדוגמא פורשו דברי האסיר שנשלח לצינוק כמסר של אמירות מאיימות להנהלת הכלא.

"אני מבקש שעניין החצרות יוסדר", אמר האסיר לאחד הסוהרים, "כי אתם משנים מדי יום את זמני היציאה לחצר, וכל פעם ניתנת הנחיה אחרת". האסיר נשאל מדוע הנושא כל כך מציק לו? ומה פתאום הוא מעלה את העניין? האסיר העבריין השיב: "כי האסירים בלחץ, וזה יכול לגרום לחיכוך שאני מבקש למנוע", ציין האסיר את מעמדו כמי שהוא בעל השפעה על שאר האסירים בכלא.

בבית הסוהר "נעלבו" מכך שהאסיר חושב שהם "נולדו אתמול", וסברו כי מצב היציאות לחצרות שהשתנה בעקבות הקורונה נוגע לו משום שזה פוגע במהלכים הפליליים של העבריין בעולם העברייני שמחוץ לכלא, כמו גם בתוך הכלא. זאת מאחר ובני בריתו והוא כבר לא יכולים לסנכרן מסרים באמצעות היציאות המתוזמנות לחצר שהיו עד כה.

עד שהעתירה הגיעה לבית המשפט, ועד שהעתירה הגיעה לידי השופט, כבר עברו 48 שעות, ואף יותר מזה, והעתירה התייתרה, אלא אם כן היא תתברר בהליך עקרוני בשל היותו של האסיר העבריין, בעל פטורים כאמור.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות