12 שנות מאסר לאלי בר זכאי שדרס את הילד אילון שלו אמסלם ז״ל

לאחר שהורשע לפני כחודש וחצי, נגזר היום דינו של אלי בר זכאי, שנהג שיכור ודרס למוות את הילד אילון שלו אמסלם בן ה-13, וניסה מאותו רגע לטשטש ולהעלים את אחריותו למעשה
רונן לוי |
אלי בר זכאי, שדרס את הילד אילון שלו אמסלם ז"ל. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שופט ‏בית משפט המחוזי בתל אביב, בני שגיא, גזר 12 שנות מאסר ו-20 שנות שלילה על אלי בר זכאי, בן 25 מירושלים, שדרס למוות את אילון שלו אמסלם ז״ל בן ה-13 ופצע את חברו. השופט גם קנס את בר זכאי ב-25 אלף שקלים ופיצוי למשפחת אמסלם בסך 100 אלף שקלים, ולילד השני 75 אלף שקלים.

על פי כתב האישום, בעיצומו של החופש הגדול לפני כשנתיים המתינו שני ילדים בני 13 – אילון שלו אמסלם וחברו, בצומת הרחובות ש"י עגנון ואבן גבירול בתל-אביב, בדרכם לביתו של אחד מהם. שני הילדים עשו את שלימדו אותם לאורך השנים – המתינו בסבלנות לאור הירוק שיאפשר להם לחצות את הכביש בבטחה במעבר החציה, בעודם עומדים על המדרכה.

"רצף ההחלטות שקיבל הנאשם במודע, פגע פגיעה אנושה במשפחתו של אילון וריסק את התא המשפחתי אותו יצרו בעמל רב"

חברו של אמסלם תיאר בהודעתו את השיח שהתפתח עם אילון באותן דקות: ״חיכינו ליד מעבר החצייה, אילון ישב על אחד מהעמודים הסמוכים למעבר חצייה על אחד מהעמודים שנתלשו אני לא זוכר על איזה בדיוק, עם הפנים לכיוון הכביש ואני עמדתי מאחוריו בצד ימין מטר וחצי שניים מימינו ומאחוריו, אני אמרתי לאילון בוא נחצה את הכביש, והוא ענה 'מה אתה מפגר? אתה רוצה שידרסו אותנו….?"

הילד אילון-שלו אמסלם ז"ל. צילום משפחתי

חרף הזהירות בה נקטו, ובעודם ממתינים על המדרכה, הגיח מהסיבוב רכב בו נהג הנאשם, עלה על המדרכה, עקר שניים מעמודי הבטיחות שהותקנו על שפת המדרכה, ופגע בילדים. כתוצאה מהפגיעה הקשה, הוטח אילון למרחק של 26 מטרים ומצא את מותו, ואילו חברו דניאל נפגע והובהל לבית החולים, כשהוא סובל משברים מרובים וחתכים בחלקי גופו, שם אושפז ונותח.

השופט, בני שגיא, הרשיע לפני כחודש וחצי בהמתה בקלות דעת של הנער שלו־אמסלם ז"ל ובפציעת חברו תוך כדי נהיגה במהירות מופרזת ובשכרות.

היום בגזר הדין, כתב השופט שגיא ביקורת קשה ונוקבת על בר זכאי, והשית עליו עונש חמור וקשה. ״רצף של החלטות פורעות חוק, מזלזלות בחיי אדם, נעדרות מוסר בסיסי ובלתי נתפסות גם למתבונן מהצד – המיומן בבחינת התנהגויות שאינן נורמטיביות, הוביל לתוצאה הקשה מכל – גדיעת פתיל חייו של אילון בן ה- 13, ופגיעה קשה במספר מישורים בדניאל.

"רצף ההחלטות שקיבל הנאשם במודע, הוביל לכך כי אילון לא יהיה עוד בחיק משפחתו, לא ישלים את לימודיו, לא יבלה עוד עם חבריו, לא יקים משפחה משל עצמו ולא יעשיר את עולמנו, כפי שניתן היה לצפות שיתרחש נוכח מגוון תכונותיו יוצאות הדופן. אילון החכם, השנון, המצחיק, הכריזמטי, הרגיש – יישאר לנצח בן 13״, כתב השופט שגיא והוסיף: ״רצף ההחלטות שקיבל הנאשם במודע, גרם לפגיעה קשה בדניאל, כזו שאינה מוצאת ביטויה רק במישור הפיזי, אלא הצרובה בגופו, בנפשו ובנשמתו לכל ימי חייו. רצף ההחלטות שקיבל הנאשם במודע, פגע פגיעה אנושה במשפחתו של אילון, ריסק את התא המשפחתי אותו יצרו בעמל רב, והותיר את דקלה, קובי, אריאל ואליה עם לב שבור ונפש פצועה ומדממת לעד״.

קובי ודקלה אמסלם מדברים עם התקשורת אחרי מתן גזר הדין לדורס בנם. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

__________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופט בני שגיא

לכתבה על הרשעת הדורס, לפני כחודש וחצי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות