אמיל אבשייב: נוקם מות אחיו הסתבך עם הברחת סמים לכלא

בזמן שהוא אסיר, ורק שנה לפני סיום העונש על נסיון לחסל את מי שעמד, לדעתו, מאחורי רצח אחיו, מואשם כעת אמיל אבשייב "האח הנוקם" בשוחד של סוהר שיכניס לו סמים לכלא
ציון חן |
אמיל אבשייב. צילום מפייסבוק

אמיל אבשייב (40) מחדרה הוא בחור ממוצא קווקזי, שגדל בקודים של עדה המגיעה ממדינה מוסלמית עם מנהגים של "נקמת דם".

המושג "המאפיה הקווקזית" מאפיין קבוצות פשע של עבריינים בני העדה, שנוהגים להתלכד לביצוע פעולות פליליות סביב השפה וקודי ההתנהגות המוכרים להם מהבית. עם זאת, גם מי שהוא לא חלק מקבוצה כזאת, יכול תמיד לסמוך על מכריו העבריינים בני העדה.

לפני חמש שנים חוסל אחיו בלב העיר חדרה, בשעה שישב בפיצוציה.

במשטרת מחוז החוף זהו עוד תיק רצח שלא פוענח עד היום. אבל אמיל אבשייב "פיענח אותו" בעצמו, והוציא לפועל גם את גזר הדין היחיד שמקובל עליו – חיסול האיש שלדעתו עמד מאחורי החיסול של אחיו.

ניסיון החיסול הזה כשל בזכות חובש, אשר התגורר בסמוך לזירת הירי והציל את חייו של הירוי. זאת גם למזלו של אבשייב, שנגזרו עליו בסופו של דבר רק שש וחצי שנים, שעכשיו עומדות להתארך בשל ניסיונו לשחד בימים אלו סוהר, שדיווח על כך למפקדיו והביא להפללתם של אבשייב, בנו הקטין וקרוב משפחה אשר היה איש הקשר עם הסוהר מחוץ לכלא.

– רצח האח והנקמה

בחודש יוני 2015, בשעות הערב המוארות של הקיץ, הגיחו אלמונים על קטנוע אל עבר פיצוציה בה ישב אלצ'ן אבשייב (30) בלב העיר חדרה, ירו בו ומותו נקבע במקום.

אבשייב היה אסיר משוחרר, בעל סכסוכים, והערכת המצב בזירת החיסול שלו העלתה כי דווקא סכסוך טרי, שהתרחש זמן קצר לפני הירי, הוא שהביא למותו.

אמיל, אחיו הגדול של אלצ'ן, היה שבור לאחר הארוע ממות אחיו הקרוב אליו. מבחינת אמיל, שגם הוא כאמור עבריין בזכות עצמו שכבר הספיק לרצות תקופות מאסר ממושכות על עשרות עבירות רבות, היה ברור שעל המשטרה אי אפשר לסמוך שתעשה את העבודה. כך שאת משימת נקמת הדם על חיסול אחיו הוא צריך לקחת על עצמו.

ממה שאמיל ידע על "מפת הסכסוכים" של אחיו, הוא הניח כי מי שעומד מאחורי החיסול הוא עבריין מהעיר השכנה אור עקיבא, בשם יאניס יושייב. במשך חצי שנה לאחר חיסול אחיו תכנן אמיל את נקמת הדם, אותה הוציא לפועל ביום האזכרה לאחד מבני משפחתו של יושייב,.

אמיל אבשייב ידע שיושייב יהיה נוכח באזכרה.

הוא הכין את עצמו לתאריך וקנה אופניים חשמליים, הצטייד באקדח ודאג להסוות את עצמו עד כמה שאפשר באמצעות כובע קפוצ'ון, חם-צוואר וכפפות.

אמיל המתין מחוץ לבית בו היה יושייב בעת האזכרה והמתין ליציאתו. בשלב מסוים יושייב אכן יצא החוצה לעשן, יחד עם בן משפחה אחר. אמיל ניצל את שעת הכושר הזאת, התקרב אל השניים מבלי לעורר חשד, כמישהו שחולף לידם ברחוב כשהוא רוכב על אופניים חשמליים.

אמיל ירה ביושייב שני כדורים מטווח אפס, וכאשר קרוב המשפחה ניסה לרדוף אחריו, הוא ירה גם בו כדור אחד שפגע בבטנו. איש צוות רפואי המתגורר בסמוך למקום ואשר שמע את היריות, יצא מביתו והבחין ביושייב מדמם באורח קשה. הוא הכניס את אצבעו לפתח כניסת הכדור לגופו של יושייב, ובכך הציל את חייו בעצירת איבוד דם קריטי.

זמן קצר לאחר מכן אמיל נעצר, ועל אף נסיונו העשיר כעבריין שיוצא ונכנס מהכלא על עשרות עבירות של רכוש, אלימות, סמים ועוד, הוא הפליל את עצמו בפני מדובב שהיה איתו בתא. אמיל "שפך" בפני המדובב את כל פרטי הארוע, כולל פרטים מוכמנים שרק היורה יכול היה לדעת אותם, ונשפט לשש וחצי שנות מאסר.

– שוחד לסוהר

אמיל כלוא בימים אלה בכלא 'אילון' שבמתחם בית הסוהר ברמלה.

לפני כחודש, הוא פנה אל אחד הסוהרים והציע לו שיבריח בעבורו חומר פורנוגרפי לכלא, תמורת תשלום כספי.

הסוהר שהיה ערוך לפניה כזאת מתקופת הכשרתו לשבס, פנה מיד למפקדיו שהביאו את אנשי יחידת 'דרור' של שבס, האחראית על נושא ההברחות למתקני הכליאה בארץ. מאותו הרגע, החל הסוהר לפעול כסוכן של היחידה.

אמיל פנה לסוהר שוב, אך הפעם הוא הציע לו במקום זאת, להבריח לו סמים שימסרו לסוהר מחוץ לכלא, וזאת בתמורה לתשלום של 10 אלף שקל במזומן.

הסוהר קיבל מאמיל פתק ועליו רשומים שני מספרי הטלפון של בנו הקטין, בכדי לתאם איתו את הפרטים.

לפני כמה שבועות, ב-24.6.20, הגיעו בנו של אמיל יחד עם בן משפחה נוסף למקום הפגישה בחניון מרכז מסחרי בעיר מודיעין.

קרוב המשפחה נכנס לרכבו של הסוהר שהמתין במקום כשבלשים מתצפתים מקרוב עליהם, וגם מאזינים וצופים בהם באמצעות מכשירי הצילום שהוטמנו ברכבו של הסוהר.

מיד לאחר שהסוהר קיבל לידיו את כספי השוחד במזומן, וקיבל בעבור אמיל שלוש קופסאות סיגריות שהכילו 30 ג' קוקאין, 90 ג' חשיש ועוד סוגי כדורי סם, בוצע המעצר של השניים, ונגד אמיל הוגש כעת עוד כתב אישום על מתן שוחד לסוהר וביצוע עסקת סמים.

תפיסת החשודים בידי בלשי יחידת דרור ומשטרת מודיעין כפי שתועדה:

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות