עבודות שירות וקנס בגין מכירת סטרואידים אנאבוליים לפיתוח גוף

סטרואידים הם תכשירים המסייעים לפיתוח מסת שריר אולם מזיקים לבריאות, שמכירתם אסורה. המפיץ שלהם, שעונשו נגזר כעת, השתמש בהם גם בעצמו
רונן לוי |
שרירן שרירים אימון כוח

שופטת בית משפט השלום באשדוד, ליאת שמיר הירש, גזרה על, לירון וישניביץ 9 חודשי עבודות שירות וקנס בסך עשרת אלפים שקלים, בגין מכירת תכשירי סטרואידים אנאבוליים לפיתוח הגוף שלא כדין. וישניביץ, תושב ראשל"צ, שימש כמפיץ משנה של מר ישראל 2018, נתי בן משה, דמות מוכרת בקהילת מפתחי גוף.

וישניביץ הורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות איסור מכירת תכשיר מרשם וטיפול רשלני בתרופות, כאשר הוא אינו רוקח או בעל היתר או רישיון לעסוק בשיווק או מכירת תכשירים סטרואידים אנאבוליים, לעתים אף ברווח של 100%-200%, הוא גם הורשע באי דיווח הכנסות לרשויות המסים.

על פי כתב האישום, הנאשם קיבל את הסטרואידים מנתי בן משה, אשר ייבא וייצר בביתו חומרים מסוג סטרואידים אנאבוליים באבקה, בנוזל או בטבליות, וסיפק אותם לנאשם לצורך שיווק ומכירה ללקוחותיו. בכתב האישום צויין כי סטרואידים אנאבוליים הנם תכשירים המשמשים לפיתוח מסת שריר ושיפור ביצועים ספורטיביים, שאינם מאושרים לשימוש או שיווק על ידי משרד הבריאות, והם מהווים סכנה לבריאות אדם ועלולים לגרום לתופעות לוואי קשות שיכולות להגיע עד כדי מוות.

למרות כל זאת וישניביץ שיווק ומכר ללקוחותיו סטרואידים אנאבוליים ותכשירים נוספים, הדריך את לקוחותיו כיצד לצרוך התכשירים ובאיזה מינון, זאת על אף שאינו רוקח או בעל היתר לשווק התכשירים ואינו בעל הכשרה רפואית כלשהי.

היום, כאמור, נגזר דינו כאשר השופטת שמיר הירש ציינה שהעובדה כי הנאשם השתמש בתכשירים על גופו, מלמדת על מידת התודעה הנמוכה שהייתה לנאשם ביחס לסכנות האפשריות, ניכר מדבריו כי כיום הוא מודע לסכנות שנשקפו ממעשיו ולחומרתם.

עם זאת, התרשמות שירות המבחן היא כי הנאשם נטל על עצמו אחריות חלקית לסיכון שגרם במעשיו, ניצול את רצון לקוחותיו לשנות את מראה גופם וניצול האמון שנתנו בו, תוך שהוא משכנע אותם לרכוש התכשירים באופן תדיר, על אף הסיכון הכרוך בהם. כך גם אדישותו לקיומן של תופעות לוואי, תוך שהוא מייעץ ללקוחותיו שלא לפנות לגורם רפואי מקצועי.

"הנאשם לקח חלק פעיל בהזרקת התכשירים לגופם של חלק מהלקוחות, ובמקרים שבהם הופיעו תופעות הלוואי, המליץ ללקוחותיו שלא לפנות לטיפול רפואי מקצועי. המאשימה אומנם לא הציגה חוו"ד רפואיות המעידה על נזקים רפואיים, אך מאלו המתוארים בכתב האישום ניתן ללמוד על הסיכון הממשי הגלום בשימוש בתכשירים כאמור", כתבה השופטת בגזר הדין והוסיפה: "מעשי הנאשם היו עלולים לגרום לנזק נרחב יותר, שכן מכר התכשירים במשך 4 שנים באופן שיטתי, ללא כל פיקוח רפואי ומבלי לתת את הדעת לנזקים שהיו עלולים להיגרם למשתמשים בהם".
________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופטת ליאת שמיר הירש

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות