מיליוני שקלים פיצויים לתינוקת שבשל רשלנות רפואית איבדה את 2 כליותיה

מדינת ישראל והביטוח הלאומי ישלמו סכום של 3.82 מיליון שקלים להורי תינוקת, בתום הליך גישור בעקבות תביעה פיצויים, אותה הגיש עו"ד ישראל וינברג לבית המשפט המחוזי בתל אביב בגין רשלנות רפואית קשה בבית החולים "איכילוב" בתל אביב
רונן לוי |

על פי התביעה, בבית החולים בוצע ניתוח להסרת גידול אצל תינוקת בת כחודשיים. סיכויי הניתוח והוצאת הגידול ושיבה לתפקוד מלא היו מצוינים, כך גם כתב המומחה הרפואי שאת חוות דעתו צירף עו"ד וינברג לתביעה. דר' סיפלוביץ, מומחה לכירורגיה ולכירורגיית ילדים, לשעבר מנהל מחלקת כירורגית ילדים במרכז הרפואי העמק, ובעבר יו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיית ילדים, כתב כי במהלך הניתוח התברר, למרבה הצער, כי מכשיר בו השתמשו בניתוח ואשר היה אמור לסגור את אחד העורקים, לא היה תקין. המכשיר עצמו לא נבדק טרם הניתוח, ואם היו בודקים אותו היו מגלים שהמכשור לניתוח הלפרוסקופי לא היה תקין.

המומחה ציין בנוסף כי היה צריך וחייבים היו לדאוג לכך שיהיו מכשירים חילופיים בהישג יד, וגם לכך לא דאגו. עוד ציינו בתביעה כי לא היה תיעוד ברור למה שהתרחש בין הרגע בו הסתבר שיש תקלה במכשיר, ולא מצליחים לסגור את העורק, לבין המשך הפרוצדורה.

התוצאה המצערת מאד של הרשלנות החמורה הזו היא נזק בלתי הפיך לשתי הכליות של התינוקת, אבדן שתי הכליות – נזק שילווה אותה לכל חייה. בתביעה הדגיש עו"ד וינברג כי התינוקת עברה מסכת ארוכה של סבל קשה, חיבור לדיאליזה, ולאחר מכן אביה נאלץ לתרום לה כליה. הצפי הוא מאד עגום להמשך חיי הילדה, שהיום היא בת 6. לילדה עצמה, נותרה נכות צמיתה גבוהה, עם צפי לסיבוכים רבים ושונים, כך ציין בתביעה דר' ברנע, מומחה בתחום הנפרולוגיה, אשר גם חוות דעתו צורפה לכתב התביעה.

מנגד, המדינה הגישה לבית המשפט חוות דעת של מומחה מטעמה, בו נטען כי לא הייתה כל רשלנות בבית החולים איכילוב. למרות זאת, בתום הליך גישור ארוך, הגיע עו"ד וינברג לפשרה עם נציגי המדינה, לפיה תשלם מדינת ישראל לתובעת ולהוריה סכום פיצויים של 3.82 מיליון שקלים, כשהמדינה תשלם ישירות סכום של 3.2 מיליון שקלים, ואת היתרה ישלם המוסד לביטוח לאומי. הסכם הפשרה אושר על ידי המגשרת בתיק, ובית המשפט נתן לפשרה תוקף של פסק דין.
________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%99%d7%a9%d7%a8%d7%90%d7%9c-%d7%95%d7%99%d7%a0%d7%91%d7%a8%d7%92

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות