הדוקר מנהריה הציף עצמו למשטרה כשהבין שהקורבן שרד

חודשיים לאחר שהעבריין שמוליק הרוש נעצר בחשד למעורבות ב-15 דקירות בעבריין בנהריה שחייו ניצלו בנס, הסגיר עצמו הדוקר, בן משפחתו של הרוש
ציון חן |
הצפות בנהריה. המצולמים אינם קשורים לכתבה. צילום: מאיר ועקנין, פלאש 90

נפתרה התעלומה: מי עמד מאחורי נסיון הרצח הקשה שהיה בנהריה במאי השנה, והמשטרה לא הצליחה לאתרו במשך חודשיים, עד שבשבת בלילה הוא הסגיר עצמו? האיש שהמשטרה חשדה בו הוא העבריין המקומי פיני טאו (34), בן משפחתו של העבריין המוכר מנהריה, שמוליק הרוש, שבעצמו היה עצור בחשד למעורבות בנסיון הרצח.

יש מי שמאמין שאת התרגיל שהעבריינים המקורבים לטאו עשו למשטרה, יזכרו בימ"ר חוף עוד הרבה זמן. ההערכה היא כי העובדה שעבריינים "הסכימו" להיעצר על רקע חקירת הארוע בתחילתו, היתה על מנת לאפשר לטאו לסדר לעצמו מקום מקלט, בו הוא היה בחודשיים האחרונים מאז הארוע הקשה בו נדקר הקורבן 15 פעמים. "יש דקירה גדולה סביב הצוואר, דקירות בחזה ובחלל הבטן", סיפרו במשטרה, "הנדקר היה מורדם ומונשם, ועפ"י הרופאים בזמנו, זה נס שנשאר בחיים".

בחודשיים האחרונים הפכו שוטרי ימ"ר חוף כל אבן בשביל לאתר את טאו, אבל לא הצליחו. ההערכה היא, כי רק לאחר שהבין שהנדקר יצא מכלל סכנה והוא נשאר בחיים, טאו "הציף עצמו החוצה", והסגיר את עצמו למשטרת נהריה ב 23:00 של יום שבת, והרס לחוקרי הימ"ר את השינה, לאחר שהם הטיסו את עצמם באמצע הלילה לתחנה על מנת לאסוף את מי שהם לא הצליחו למצוא חודשיים.

בחקירתו, הסביר טאו כי הוא היה למעשה הקורבן. לדבריו הוא בכלל לא העלים את עצמו כי פחד מהמשטרה, אלא בגלל סכסוכים שיש לו בעולם העברייני. מעבר לזה הוא לא הסכים להוסיף דבר, מאחר ולדבריו אין לו אמון במשטרת ישראל.

טאו, ואחיו הגדול צבי, הם דמויות עברייניות מוכרות בנהריה והאזור. בפברואר 2016 הם היו חשודים בפרשיית סחיטה ואיומים של תושב נהריה, אך במשטרת מחוז חוף לא הצליחו לגבש ראיות כנגדם, והם נוקו מהחשדות הללו.

עם זאת, ארבעה חודשים בלבד לאחר מכן, הם נעצרו ונכנסו לכלא על יבוא של 56 גרם קוקאין מארה"ב, זאת באמצעות חבילת דואר שהם רשמו על שמו נער בן 18 שכלל לא ידע שהאחים עשו שימוש בזהותו על מנת לייבא את הסם לישראל. רק לאחר שהשניים עשו את כל הטעויות האפשריות, ולמעשה הפלילו את עצמם בתיק יבוא הסם, הוגש כנגדם כתב אישום. אך בסופו של יום, נגזרו עליהם עונשי מאסר צנועים, של שנה וחצי לכל אחד מהם.

בדיון בהארכת מעצרו של טאו אתמול, יום ראשון (12.7.20), באולם המעצרים בחיפה ציינה השופטת מריה פיקוס-בוגדאנוב "שחרורו של טאו עלול להביא לשיבוש הליכי חקירה, נוכח העובדה כי המשטרה לא הצליחה לאתר אותו במשך חודשיים, עד שהסגיר את עצמו אתמול", והאריכה את מעצרו בחמישה ימים.

בימ"ר חוף אומרים כי בכוונתם לחקור מעורבים נוספים, ונדרשות פעולות מיוחדות נוספות בתיק זה. עם זאת, לא ברור מה יהיה ביכולתם להפיק יותר מהודאתו המפורשת של טאו, נוכח העובדה שמאז הארוע באמצע חודש מאי ועד עכשיו, הם לא הצליחו להפיק שום דבר משמעותי.
______________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופטת מריה פיקוס בוגדאנוב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות