סירב ללבוש מדי אסיר – ירצה 15 חודשי מאסר על תקיפת סוהר

האסיר הורשע בביהמ"ש השלום בטבריה בכך שסירב להוראת הסוהר ללבוש מדי אסיר, תקף אותו ואיים: "אני אוריד לך את הראש עם גרזן". במהלך הדיונים ייצג עצמו וטען: "כל התיק הוא מפוברק"
דניאל בן חמו |
המתין שנה ושבעה חודשים. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

שופט בית משפט השלום בטבריה, ניר מישורי לב טוב, גזר 15 חודשי מאסר לאסיר שאיים על סוהר וניסה לתוקפו, לאחר שסירב ללבוש מדי אסיר ולצאת לדיונים בבית המשפט.

הנאשם שהורשע לאחר שמיעת ראיות בעבירה של איומים וניסיון לתקיפת עובד ציבור היה אסיר בכלא שאטה ולפני כשנה בתא ההמתנות בכלא, סירב הנאשם לבקשתו של מפקד המשמרת, ללבוש מדי אסיר ולצאת לנסיעה לבית המשפט. בהמשך לכך, הגיע למקום קצין האג"מ והסביר לנאשם כי הוא חייב ללבוש מדי אסיר.

בתגובה לכך, הנאשם סירב וצעק "אתם מזיינים פה סוהרות". קצין האג"מ הסביר לנאשם שיעלה לפוסטה רק במדים והנאשם בתגובה איים על קצין האג"מ באומרו: "אני אוריד לך את הראש עם גרזן ואגיע למשפחה שלך" וכן התקרב אליו והושיט ידיו לעברו במטרה לתקוף אותו אך קצין האג"מ התחמק מהנאשם ובוצעה השתלטות על הנאשם על ידי קצין האג"מ ומפקד המשמרת.

במהלך המשפט, במשך שלושה דיונים רצופים סירב לצאת את תאו לצורך השתתפות בדיון באמצעות היוועדות חזותית ולאחר שמונה כאמור לנאשם סניגור ציבורי לייצגו בהליך זה הודיע הנאשם כי רוצה לייצג את עצמו ולא להיות מיוצג בידי הסניגוריה הציבורית ובכלל מאחר ולטענתו: "כל התיק הוא מפוברק. ממה שראיתי מכתב האישום, אין לי מה לדבר איתו. אני מייצג את עצמי. לא רוצה עורך דין שייצג אותי. אני מבין שאני זכאי לייצוג מטעם המדינה, אני רוצה לייצג את עצמי, גם לאחר שבית המשפט מסביר לי שמחובתי להיות מיוצג. אני מבין את המאסר בפועל שמבקשת המדינה, בחופף ובמצטבר. תראה איך אוציא אותם שקרנים".

השופט לב טוב שכאמור הרשיע את האסיר קבע כי, מידת האשם של הנאשם במקרה הזה הינה מלאה מאחר ולא קדמה כל התגרות מצד המתלוננים, אנשי שירות בתי הסוהר.

"להיפך הוא הנכון", כתב השופט בגזר הדין. מהכרעת הדין בעניינו של הנאשם עולה בבירור כי האחרונים ניסו לבצע תפקידם ולהניא הנאשם ממעשיו עד רגע ביצוע העבירות כנגדו. זאת ועוד, טענת הנאשם כי הוכה ונחבל במהלך האירוע נדחתה במסגרת קביעות בית המשפט בהכרעת הדין".

השופט הוסיף: "לאור התנהגותו של הנאשם במהלך ביצוע העבירות בגינן הורשע, היעדר נטילת אחריות מצדו של הנאשם בגין מעשיו , חוסר הבנתו במהלך הדיונים שהתקיימו בבית המשפט בהליך זה את החומרה והפסול במעשיו ועבר פלילי מכביד מאוד המצביע על היעדר מורא הנאשם מהחוק ואנשי אכיפת החוק מצאתי כי על העונש שיוטל על הנאשם להרתיע הנאשם מלחזור לסורו ולעבור שוב העבירות בגינן הורשע".


לצפייה ודירוג כבוד השופט ניר מישורי לב טוב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות