נרדפי החוק: תכירו, זה הדילר של הדילר שלכם

חבר בפוסט טראומה נכנס להתקף כשנגמר לו הגראס, וזה נתן למר כ. את הצידוק האידיאולוגי, שמוביל את רשת הפצת הקנאביס אותה מנהל. איך מנהלים חיים בורגניים יחד עם רשת הפצת סמים
רותי ורד |

תכירו: מר כ., מנהל אחת מרשתות הטלגרם הידועות בארץ להפצת קאנביס. הוא בשנות השלושים המאוחרות לחייו, נשוי ואב לשתי בנות בגיל הגן, מתגורר בצפון בבית פרטי צנוע מוקף טבע. סדר היום של מר כ. היה תמיד עמוס, ועכשיו הוא עמוס עוד יותר בשל משבר הקורונה. אשתו עובדת כאחות בבית חולים, ולכן רוב הזמן הוא ההורה היחיד בבית.

– איך נראית השגרה של בעל עסק להפצת קנאביס?

מר כ. משיב בצחוק, "לא זוהר כמו שזה נשמע ולא קרימנלי כמו שזה אולי נשמע. אני מתעורר מאוד מוקדם שעתיים לפני הבנות, עובר על המיילים, עושה סדר בראש ובשולחן. מחליט מה הכי דחוף כי תמיד יש התקלות, לא משנה כמה אתה עובד מסודר. אשתי הרבה פעמים במשמרות אז אני עם הבנות בבית. יושב עד הלילה על המחשב ובטלפון. אני מנהל סטרטאפ, לא רוקד עם בחורות ושטרות כסף במועודנים, לא בדיוק חיי בוידאו קליפ של ראפר עשיר כמו שאנשים חושבים".

"זה עסק. הרבה עבודה, הרבה אחריות, אנשים מחכים לסחורה, חלק תלויים בה מסיבות רפואיות. לקוחות, ספקים, כאב ראש. אני חייב להשאר מרוכז, טעות קטנה ברבע גרם ואני סופג הפסדים. מתח הרווחים לא כ"כ גבוה, הסחורה יקרה גם עבורי".

"אני רוצה קודם כל לברך את ראש הממשלה על ההחלטה לקידום הלגליזציה בישראל. עד כה לא היתה התקדמות בנושא"

– כמי שכבר למעלה מעשור בתחום, מי הלקוחות שלך?

"כיום אני עובד לרוב מול ספקים. כשהתחלתי, עבדתי כמה שנים ישירות מול הלקוחות. ספקי הקנאביס ממש כמו משתמשי הקאנביס מגיעים מכל השכבות החברתיות. במדינת ישראל יש מיליון וחצי אזרחים הצורכים את צמח הקנאביס במדי שבוע, נורמטיבים כמוך וכמוני. בעלי משפחה, מורים, שוטרים, חברי כנסת, השכן ממול, הדודה אפילו הסבתא לפעמים".

"העסק שלי מחזיק מעמד כל כך הרבה שנים כי יש לו לקוחות מגוונים מכל הקשת החברתית. השימוש בקנאביס כמו מוזיקה או כמו כדורגל הוא משהו שמשותף לכולם ומחבר בין אנשים מכל קצוות הקשת החברתית. קנאביס מחבר בין אנשים ולא מרחיק. זה לא כמו שרואים בסרטים של מלחמות סמים וכנופיות. קנאביס הוא סם קל ורגוע וככה גם ההתנהלות של האנשים איתו, הוא משכין שלום".

האינטרו בערוץ הטלגרם של "מועדון הלגליזציה"

– מה אתה חושב על היוזמה המשותפת של הליכוד וכחול לבן לקדם את הליגליזציה?

"אני רוצה קודם כל לברך את ראש הממשלה ואת עניין החלטה בקידום הלגליזציה במדינת ישראל. את שואלת אותי מה הם תחושותי? ברגע שנראה התקדמות אמיתית בנוגע לקידום הלגליזציה תחושתיי יהיו הרבה יותר חיוביות. אזרחי ישראל שומעים על עניין קידום הלגליזציה זמן רב מדי ועד כה לא היתה שום התקדמות ניכרת בנושא".

דרכו של מר כ. כבעל עסק להפצת קנאביס החלה כשהיה סטודנט למחשבים, "בצבא שירתתי בגולני, יצאתי לטיול אחר צבא בדרום אמריקה וכשחזרתי אמרתי לעצמי, יאללה, אתה כבר איש גדול, הגיע הזמן להתיישב ולהתמסד. מה עושה בן אדם מיושב במולדת הסטארט אפ? הולך ללמוד מחשבים. זה מה שעשיתי. הכול התנהל לפי התכנית והייתי אמור להיות איש הייטק תוך שנתיים. מדי פעם עישנתי עם חברים. לפעמים היינו מעשנים החבר'ה מהצבא כשנפגשנו".

הכול התנהל למישרין עבור מר כ., עד שחלה התפנית בעקבות אירוע דרמטי: "חבר טוב מהצבא הגיע לישון אצלי לכמה ימים, הוא עישן לאורך כל היום, אמרתי לו- תשאיר לי גם משהו, לא הבנתי למה הוא מעשן כל היום. שמתי לב שהוא גם לא ישן בלילות. כשנגמר לי החומר, הבחור השתגע. הייתי בהלם, אני לא אשכח את זה, חבר שהיה איתי בצבא שאני מכר אותו כמו אח, מתחיל לגמגם ויש לו טיקים. מטורפים. לא ידעתי מה לעושת, הלכנו למיון. משם הפנו אותנו למחלקה הפסיכיארטית. בקיצור אחרי תהליך ארוך הסתבר שיש לו פוסט טראומה. הוא היה בדרום, התפוצץ לידם מוקש, כולם יצאו בשלום אבל הוא נכנס להלם".

"עד שהוא קיבל אישור לקנאביס רפואי, הייתי משיג לו, כי הוא היה לחוץ והחיים שלו היו הרוסים בלי הקנאביס, הוא פשוט לא יכל לתפקד בלי זה. ככה נכנסתי לתחום. גיליתי עולם שלם של אנשים טובים שצורכים קנאביס".

– אתה מאוד מעורב חברתית, יש לך מיזם למען פוסט טראומטים.

"תמיד היה לי חשוב להתנדב, כשהייתי ילד התנדבתי בצער בעלי חיים, והייתי מוציא את הכלבים לטיולים. בגלל מה שקרה לחבר שלי הבנתי שיש אנשים שצריכים את הקנאביס וזה לא רק בילוי בשבילם. מהצד לא יכולים לשפוט ולדעת מי צריך כי הוא ממש לא יכול ומי סתם מבלה. זה גם לא משנה. לכן החלטנו אשתי ואני על מבצע תרומה לחולים ופוסט טראומתים, ב"בוט הגזע" (ראו בהמשך) יש את האפשרות לבקש תרומה מאיתנו המועדון".

– התחום לא חוקי בישראל. אתה לא במנוסה מתמדת כל היום?

"חד משמעית לא, כי אני מאמין שמה שאני עושה יהיה חוקי במדינת ישראל. אני משתמש בטכנולוגיות הכי חדשניות עם ההצפנות המתקדמות בעולם ההייטק".

– אם תהיה לגליזציה – כיצד תושפע הפרנסה שלך?

"כרגע הפרנסה שלי היא לא הנושא העיקרי שבו אנו מתעסקים. הנושא העיקרי שאנחנו מתעסקים בו הוא קידום הלגליזציה כדי לתת את המענה שאזרחי ישראל זקוקים לו ברמה הכי טובה ובטוחה שיכולה להיות. בעקבות כל מה שקרה לאחרונה והדרדרות שחלה בכל מה שנקרא צרכנות קנאביס. האמון והביטחון שנוצר אצל כל צרכני הקנאביס בישראל שואף לאפס והמטרה שלי היא לשנות את זה".

– למה מרבית הקבוצות בתחום, וכמובן "טלגראס" שהחלה הכל, בחרו בקבוצות הטלגרם ?

"טלגרם הוא כלי תקשורת מאובטח. ברגע שתהיה לגליזציה אני מאמין שזה יתרחב לשאר התחומים בדיוק כמו קופי שופ שיש באמסטרדם ובדיוק כמו חנויות שונות העוסקות בקנאביס , כרגע הטלגרם הוא נוח יותר, בדיוק כמו שאתה עושה הזמנה בסופר".

– מה לגבי הלקוחות? אם תהיה ליגליזציה וזה יהיה חוקי, למה שימשיכו לבוא אליך לטלגראס?

"אני חושב שעניין הלגליזציה בישראל לא ימנע מהלקוח להמשיך לצרוך דרך מועדון הלגליזציה הישראלי, ואני אסביר. יש לנו את האופציה להיות במעקב תמידי על כל עניין הקנייה, זה מתחיל בזה שהספקים עוברים בדיקה קפדנית ומקיפה בכל עניין השירות והאמינות שלהם. יותר מזה, אנחנו יכולים לראות בזמן אמת לאיזה ספק הלקוח פנה, ולאחר הקנייה הראשונית של הלקוח. הלקוח מקבל את האופציה להחזיר משוב שמגיע אלי ולמנהלי המועדון".

– אתה משוחח עם לקוחות? מכיר אישית?

"למרות שאנחנו לא מספקים אישית ללקוח את הקנאביס, אנחנו דואגים לבדוק שהלקוח מרוצה ומסופק מהשירות שלנו. כמובן שעם הזמן נבנה קשר אישי בנינו לבין הלקוח, כי עדיין לנו וללקוחות יש מטרה משותפת".

דיוקנו של מר כ. באפליקציה

המיזם החברתי קהילתי של מר כ. – גראס לנזקקים:

מה שלומכם חברים:)
מר כ. גאה ושמח לבשר שבעקבות כל ההתקדמות שנתחילה להיות בנוגע ללגליזציה, יש לנו מבצע תרומה ענק לכל החולים והפוסט טראומתים, בבוט הגזע יש את האפשרות לבקש תרומה מאיתנו המועדון.
בגלל שיש המון אנשים הזקוקים לקנאביס וקשה להם לכלכל את זה, אנחנו כאן בשביל לעזור?
מה שאתם צריכים לעשות זה מאוד פשוט,
בבוט הגזע מופיע כפתור שנקרא קהילות, לחצו על הכפתור ״קהילות״ וחאחר מכן יפתח לכם עוד כפתורים המקשרים לקהילות שלנו, בסוף הטור יש כפתור הנקרא בקשת תרומה.
אם אתם זקוקים לקנאביס, חולים, פוסט טראומתים, בעלי רישיון, או סתם זקוקים ואין לכם אפשרות לשלם, לחצו על הכפתור בקשת תרומה .
אחרי שלחצתם או שתשלחו את התמונה של הרישיון שלכם במידה ויש, או שתספרו לנו מה יש לכם ומדוע אינכם יכולים לקנות, הפנייה שלכם תעבור למנהלים שלנו, וכל הפניות יענו בהקדם!
קדימה חברים אנחנו כאן בשביל לעזור אחד לשני❤️
לכניסה לבוט הגזע (מהמכשיר הנייד):

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות