עו"ד יסלוביץ לח"כ פורר: אל תרשיע במשפט שדה על סמך כתבת טלוויזיה!

הוועדה לקידום מעמד האישה, בראשות ח"כ עודד פורר, התכנסה השבוע כדי לדון בסרטון בו הצטלמו נערים שיכורים תוקפים מינית את חברתם במסיבה. תסקיר המבחן קבע שיש להם אישיות חיובית, וכי למען שיקומם אין להגיש כתב אישום
רותי ורד |
עו"ד ניר יסלוביץ וח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו). על הזכות לשיקום

ויכוח ציבורי בין עו"ד ניר יסלוביץ, פרקליטו של אחד משני הנערים החשודים בתקיפה מינית אשר שירות המבחן קבע בתסקיר כי הוא בעל אישיות חיובית ולמען השיקום אין להאשימו, לבין היו"ר הטרי של הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ עודד פורר. ח"כ פורר כינס את הוועדה בעקבות פרסום תוצאות תסקיר המבחן שנערך לשני קטינים, אשר פורסם בחדשות 13, שהמליץ לא להעמידם לדין.

האירוע עצמו התרחש לפני כשנה וגם הוא נחשף בחדשות 13: מספר נערים בני 16 שהצטלמו כאשר הם משתכרים במהלך מסיבה פרטית. אחת מהמשתתפות איבדה את ההכרה כתוצאה משתיה מופרזת, ובזמן זה החלו שני הנערים החשודים לצלם אותה, תוך שהם מסירים את בגדיה ומבצעים בה, לכאורה, עבירות מין, והכול לקול צחוקם של הנוכחים בחדר. מיד לאחר מכן הסרטון הופץ בין הנערים שהיו במסיבה.

כמה ימים לאחר מכן הנערה גילתה את הסרטון. כעבור כמה ימים אחד הנערים שלח לנערה שהושפלה הודעת ווטסטאפ, שבה הוא הביע חרטה וכתב: "הבנתי שאת כועסת. אני ממש-ממש מצטער ולא יודע מה עבר עליי באותו זמן. אני מקווה שתסלחי לי ולחבר שלי. הייתי גם ממש שיכור". הנערה התלוננה במשטרה ונגד שני הנערים הוגש כתב אישום על התעללות מינית.

עורך הדין ניר יסלוביץ, המייצג את אחד הנערים: "במקרה הזה יש יותר קורבנות מאשר אשמים ואין לחפש פה מי אשם יותר ומי אשם פחות. מרשי טעה בשיקול דעתו בעת שהיה באותה מסיבה והוא מביע צער".

תסקיר המבחן, שנערך לשני הנערים, קבע שלשני הנערים אישיות חיובית, והמליץ להימנע מלהגיש כתב אישום נגדם. חבר הכנסת עודד פורר, יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת, כינס את הוועדה ותקף את המלצת תסקיר המבחן. בדיון בוועדה אמר פורר כי אם יהיה הסדר ללא הרשעה "זה יהיה גרוע מאוד מאוד".

עו"ד ניר יסלוביץ התפרסם בציבור כשייצג את הנערים שהואשמו באונס באיה נאפה בקפריסין בקיץ שעבר. גם שם, כזכור, היו מעורבים סרטוני וידאו שצילמו החשודים, שבסופו של דבר שכנעו את בית המשפט הקפריסאי לשחררם.

במכתב ששלח עו"ד יסלוביץ לח"כ פורר, הוא האשים את יו"ר הוועדה במשפט שדה: "צולמת אומר כי יהיה הסדר בתיק, הכולל אי הרשעה של מרשי, זה יהיה גרוע מאד. זאת מבלי שאתה בקי בפרטי התיק, ללא היכרות עם פרטי החקירה ואך ורק בהתבסס על פרסום כתבה בטלוויזיה – הא ותו לא". והמשיך, "תמוה בעיני כיצד ראש ועדה בכנסת מביע דעה על תיק המתנהל בבית המשפט, ועל הגורל שצריך להיות בתיק, מבלי שהוגש לעיונו חומר החקירה ו/או ראיה כזאת או אחרת בתיק".

עוד כתב עו"ד יסלוביץ: "ככל הנראה ראש הוועדה החליט להחליף את בית המשפט ולהביע דעתו על הגורל שצריך להיות בתיק, וזאת תוך חריצת דינו של נער שטרם הורשע, בניגוד למושכלות יסוד הנוגע למערכת הענישה של קטינים. מן הראוי שראש הוועדה ילמד כי בכל הנוגע לקטינים נושא הגמול וההרתעה נסוג מעקרון השיקום, כך ולא אחרת".

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות