מלצר עבר על החוק? נציבות תלונות הציבור על שופטים תוקפת: "פייק ניוז"

בימים האחרונים פורסם באמצעי התקשורת כי המשנה לנשיאת העליון, חנן מלצר, לא ייקנס על החתונה שערך לבנו תוך כדי הפרות תקנות הקורונה וכי מדובר באפליה. בנציבות הוציאו הבהרה: "לא הייתה הפרה והשופט לא חויב בקנס"
גילי סיוון-כהן |
לא הפר את התקנות, השופט מלצר

נציבות תלונות הציבור על שופטים, פרסמה אמש (יום ג') הבהרה, בעניינו של המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר, לאחר שלדבריו, בימים האחרונים הופצו בתקשורת פרטים מטעים ובלתי מדויקים, בלשון המעטה, לגבי החלטתו: "פייק ניוז מוחלט, לא היה ולא נברא".

בתקשורת פורסם כי השופט חנן מלצר, לא ייקנס על החתונה שערך לבנו בחודש אוגוסט תוך כדי הפרות תקנות הקורונה שאסרו על התקהלויות וקיום אירוע באותו הזמן. התקשורת טענה כי מדובר לכאורה באפליה בין היחס לשופט מלצר לאזרח מהשורה בכך שהנימוק של הנציב לתלונות השופטים היה כי מלצר לא ידע שעבר עבירה, הגם שאי ידיעת החוק אינה פוטרת מעונש.

הנציב הבהיר אתמול כי גם בפרסום המקרה בגלי צה"ל, עליו נסמכה התלונה, נאמר שבאירוע החופה לא היתה הפרה של הנחיות הקורונה, והטענה היתה רק ביחס לארוחה שהתקיימה לאחר מכן בבית מלון ובאשר לארוחה זו, הנציב לא קבע כי נעברה עבירה כלשהי על ידי השופט או כי הייתה הפרה של הכללים, ו"כל הציטוטים שיוחסו לנציב בעניין זה הם בגדר "פייק ניוז" מוחלט, לא היו ולא נבראו", נכתב בתגובת הנציב לתקשורת.

הנציב הוסיף: "כמו כן, בניגוד לפרסומים, הנציב לא מצא לנכון לדחות את הסברו של השופט, שלפיו הוא ערך מבעוד יום בירור עם מוקד משרד הבריאות ובו נמסר לו שאין כל בעיה עם אירוח האורחים בבית המלון במתכונת זו. לבסוף, בניגוד לפרסומים המטעים, השופט לא חויב ע"י הנציב בתשלום קנס והנציב אף אינו מוסמך לחייבו בקנס, והתלונה נגדו נדחתה".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות