אישום: תכננו לבצע "תג מחיר" – אך התחרטו

נער וצעיר כבן 20 מבת עין נאשמים כי ביקשו להסב נזק לרכוש בכפר ערבי ממניע גזעני ובין השאר לנקב צמיגי רכב ולרסס כתובות גרפיטי והצטיידו לשם כך. כשהגיע למקום, בעקבות נוכחות משטרתית, ניסו לברוח ונתפסו. מעורב נוסף במעשה נמלט ולא אותר
מעיין לביא |
תג מחיר, ארכיון. צילום: נאסר עשתייה, פלאש 90

לבית משפט השלום בירושלים, הוגש כתב אישום כנגד שני נאשמים, קטין וכבן 20 מההתנחלות בת עין, בגין קשירת קשר לפשע ממניע גזעני ועבירות נוספות על פעולת "תג מחיר". השניים לפני כשנה תיכננו לבצע פעולת תג מחיר בכפר ערבי אולם נמלכו בדעתם.

על פי כתב האישום, לפני כשנה קשרו הנאשמים ואדם נוסף, שזהותו אינה ידועה, קשר לבצע פעולת "תג מחיר" במסגרתה יסבו נזקים לרכוש השייך לערבים וזאת ממניע גזעני של עוינות. במסגרת הקשר החליטו חברי החוליה לנקב צמיגי רכבים וכן לרסס כתובות על רכוש או על מקרקעין השייכים לאוכלוסייה ערבית. לשם כך, הצטיידו חברי החוליה ב-2 מברגים שקצותיהם שויפו כך שישמשו כדוקרנים המסוגלים לדקור או לחתוך צמיגים, ספריי צבע לצורך ריסוס כתובות והשחתת רכוש או מקרקעין, וכן 2 כובעי גרב המכסים את הפנים למעט העיניים וכן 3 זוגות כפפות אשר נועדו למנוע את זיהויים.

סמוך לשעה 2:00 בלילה, כך מפורט, הגיעו הנאשמים הכפר והחלו להתקדם רגלית פנימה כשראשיהם מכוסים בברדסים וכשהם נושאים תיק. בשלב מסוים חזרו שני הנאשמים לרכב מבלי שביצעו את הפעולה אותה תכננו לבצע. כמה דקות לאחר מכן, ראו הנאשמים והאחר במהלך נסיעתם חזרה לבת עין מחסום משטרתי שהוקם בכביש בכיוון נסיעתם.

אחד הנאשמים, כך לפי האישום, עצר את נסיעת הרכב, וחברי החוליה יצאו מן הרכב וחרף קריאותיהם של שוטרים שקראו להם לעצור והזדהו כשוטרים. הקטין הנאשם ברח עד שאותר כעבור מספר דקות על ידי שוטרים. הנאשם שנהג ברכב יצא ממושב הנהג כשכובע גרב מכסה את פניו, למעט עיניו וכשברדס מעילו עוטה את ראשו. שוטרי משטרת ישראל רצו אחרי הנהג ותפסו אותו, אולם הוא התנגד למעצרו בכוח וניסה להימלט מן השוטרים בכוח. האדם השלישי שסייע ברח מהמקום מבלי שאותר ומבלי שנתבררה זהותו.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות