לראשונה בישראל: שיטה מדעית חדשה הביאה להרשעת אנס שהשתמש בסם אונס

שיטה מדעית חדשה, המזהה שרידי סם אונס גם חודשים ארוכים אחרי האונס, הביאה להרשעת אנס שנדון לעונש חמור במיוחד
רונן לוי |
אילוסטרציה

בית המשפט המחוזי בנצרת גזר עשר שנות מאסר בפועל על האנס שמואל בן חמו, 60, שהורשע בזכות ראייה מדעית חדשה – בדיקת השיער שמאתרת שרידי סם אונס (מכל הסוגים) בשיער מתלוננות גם לאחר פרק זמן ארוך. בן חמו הורשע בפברואר האחרון על ידי השופט חנא סבאג בביצוע עבירות של שלילת כושר התנגדות, מעשה מגונה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, סחיטה באיומים, גניבה, נטילת נכסים לשם סחיטה ואיסור הלבנת הון. מעבר למאסר בפועל הוא נדון גם למאסר על תנאי ופיצויים למתלוננות. זו הפעם הראשונה בישראל בה מורשע אנס שהשתמש בסם אונס.

על פי כתב האישום, לפני כחמש שנים הכירו בן חמו את אחת המתלוננות והזמין אותה, ואת בִתה הקטינה, לצימר. בדרכם לצימר, טמן הנאשם במשקה ששתו חומר המכיל מרכיב פעיל ממשפחת הבנזודיאזפינים, הגורם לתופעות של שינה, טשטוש, סחרחורת וחוסר זיכרון, ומשמש כסם אונס. בהגיעם לצימר שקעה המתלוננת בשינה עמוקה והנאשם ביצע מעשים מגונים בקטינה. באישום זה הורשע הנאשם בביצוע עבירות שלילת כושר התנגדות ומעשה מגונה.

כעבור שנה וחצי, מתלוננת אחרת ביקשה לשכור את שירותיו של בן חמו לביצוע עבודת בניה בביתה. לקראת סיום עבודת הבניה, יצאו השניים לקניות עבור פרויקט הבניה. בדרך, טמן בכוס קפה שהגיש לה כדור "היפנודרם", המכיל מרכיב פעיל ממשפחת הבנזודיאזפינים.

במהלך הדרך חשה המתלוננת באישום זה כי היא מטושטשת. משהגיעו ליעדם, שהו השניים במקום מספר שעות כשהיא רדומה. במהלך השהות במקום, נטל הנאשם מהמתלוננת את מכשיר הטלפון הנייד שלה וכן סכום של 1400 שקלים במזומן. כעבור מספר ימים, פנה אל המתלוננת באישום זה, והציג בפניה בכזב כי הם נסחטים על ידי גורמים שצילמו את שניהם יחדיו. בשל מצג זה סחט בן חמו מהמתלוננת סך של 170,000 שקלים. מסע הסחיטה הופסק לאחר שהמתלוננת פנתה למשטרה. באישום זה הורשע הנאשם בביצוע עבירות של שלילת כושר התנגדות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, סחיטה באיומים, גניבה, נטילת נכסים לשם סחיטה, איסור הלבנת הון, וזוכה מחמת הספק מביצוע עבירה של פגיעה בפרטיות.

בן חמו המשיך וסימם גם נשים נוספות, שעם חלקן קיים יחסי מין, ואף צילם את מהלך קיום יחסי המין ביניהם, וזאת ללא הסכמתן ובאופן הפוגע בפרטיותן.

כאמור, בית המשפט קיבל, כראייה מדעית חדשה, את בדיקת השיער שמאתרת בשיער מתלוננות סם אונס גם לאחר פרק זמן ארוך. היום (שני) השית השופט סבאג על בן חמו עונש חמור של עשר שנים, ופיצויים משמעותיים למתלוננות, שמשקף את חומרת המעשים שביצע הנאשם לאורך שנים ארוכות.

למידע על הבדיקה החדשנית באתר משרד הבריאות – ניתן להיבדק בדיסקרטיות ללא עירוב המשטרה

לכתבה שפרסמנו עם הרשעתו של בן אבו
_____________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופט חנא סבאג

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות