תובע 70 אלף שקלים מהמשטרה: "כשנעצרתי פגעו בבריאותי ובכבודי כאדם"

אולי זו הדרך לתיקון תנאי המעצר המחפירים במדינת ישראל, הנוגדים את החוק – תביעות נזיקין
%d7%a0%d7%a2%d7%9e%d7%94-%d7%9b%d7%94%d7%9f |
כלא צלמון
כלא צלמון. צילום: פלאש 90

לבית משפט השלום בחיפה הוגשה תביעה נגד משטרת ישראל בסכום של 70 אלף שקלים, על ידי תושב הצפון שבמהלך מעצרו נפגע בידיו בשל אזיקים, ונעקץ מחרקים בעת הלינה במעצר.

בא כוחו, עו"ד שלומי בלומנפלד, כתב בתביעה כי תנאי מעצרו בכלא צלמון היו תנאים הפוגעים בכבודו כאדם.

על פי התביעה, לפני כשנתיים התובע נהג במכוניתו לכיוון בית אחותו, מאחר ונהג לשטוף את מכוניתו בחצר ביתה.

התובע הגיע ועצר את רכבו ליד בית אחותו, יצא מהמכונית ואז הגיעה למקום ניידת משטרה ובין התובע לבין השוטר החלו חילופי דברים. התובע הציג בפני השוטר רישיונות, והחל לשטוף את רכבו.

במהלך השטיפה התקרב השוטר אל התובע, תפס בכוח ביד ימינו וסובב את היד בפראות. בנוסף, דחף את ראשו אל מול פרצופו של התובע ואמר לו את המילים הבאות: ״אני אראה לך מה זה ועכשיו אתה עצור וחבל לך על הזמן״. התובע לא התנגד והושיט לו את שתי ידיו על מנת שישים עליהן אזיקים.

התובע הועבר לבית מעצר ״צלמון״, שם שהה לילה אחד. במהלך הלילה התובע חש כי הוא נעקץ מספר רב של פעמים ע״י חרקים שהיו בחדר.

בבוקר למחרת, התובע הובא בפני שופט ולאחר דיון קצר, שוחרר בהסכמה למעצר בית למשך יומיים. בסופו של דבר ולאחר שחרורו בהסכמה של התובע ממעצר, התקבלה הודעה הנתבעת בדבר החלטה שלא להעמידו לדין מחוסר ראיות, בעבירות של תקיפת שוטר בעת מילוי תפקידו והפרעה לשוטר במילוי תפקידו.

עו"ד שלומי בלומנפלד

בתביעה ציין עו"ד בלומנפלד שכבר ביום האירוע התובע חש בכאבים בשורש כף יד ימין, עקב תפיסתו האגרסיבית ושלא לצורך על ידי השוטר, ובסיום חקירתו נלקח לקבלת טיפול רפואי. הוא טופל עקב תקיפתו על ידי הנתבע ע״י רופא אורתופד בקופ״ח כללית במשך מס׳ חודשים עד ספטמבר 2018.

עד היום הוא סובל מכאבים והגבלה בתנועות שורש כף יד ימין.

"התובע יטען כי כתוצאה משימוש בכוח מופרז וללא כל צורך על ידי הנתבע, נגרם לו נזק שאינו נזק ממון אשר הוא מעריך אותו בסך של 20,000 שקלים", כתב עו"ד בלומנפלד, והוסיף: "התובע יוסיף ויטען כי השוטר אזק אותו במקום ציבורי, ועל אף ששתף פעולה ולא היה כל חשש כי בכוונתו להימלט. התנהלותו של הנתבע הייתה בניגוד להוראות חוק סדר הדין הפלילי, המתייחסת לכבילת עצור במקום ציבורי. התובע מעריך נזקיו בגין כבילתו במקום ציבורי שלא לצורך, ובניגוד להוראות החוק, בסך של 10,000 שקלים נוספים".

בהמשך, לאחר שחרורו ממעצר, התובע החל לסבול מהעקיצות שנעקץ בבית המעצר ״צלמון״, שגרמו לו לגירודים ולהתנפחות העור בידים, בעורף, בבטן וברגליים. התובע פנה אל רופא עור. בבדיקתו נמצאו פצעים קטנים ומגרדים בידיים וברגלים, אשר התפשטו גם לבטן התחתונה. בהתאם לתעודה הרפואית של רופא העור, מדובר בנשיכות של חרקים־ (insect bite).

התובע טופל על ידי זריקות וכדורים במשך שלושה שבועות. "התובע יטען כי הוא זכאי לפיצוי מאת הנתבעת עקב מעצרו בתנאים מחפירים, המהווים פגיעה בבריאותו ובכבודו כאדם, וזאת בניגוד להוראות פקודת בתי הסוהר, חוק המעצרים והפסיקה,, בסכום של 40,000 שקלים נוספים", כתב עו"ד בלומנפלד.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות