אריק איטל – הממולאווח שרצח את הפיתה

אריק איטל חיסל את אלישע סבח ואת העבריין ועד המדינה טל קורקוס. הוא גם אחיו הקטן של אדם איטל, שמרצה 4 מאסרי עולם על חיסולים שביצע. שניהם עושי דברו של העבריין ניבי זגורי
ציון חן |
אריק איטל

"אריק" (אהרון) איטל (31), אחיו של אדם איטל – אשר מרצה ארבעה מאסרי עולם ועליהם עוד 15 שנים במצטבר, התייצב למלא את מקומו של אחיו במערך החיסולים של העבריין וראש ארגון הפשע – יניב "ניבי" זגורי מבאר שבע.

גם האח הגדול, אדם, היה חלק מהמערך של יניב זגורי ואחד מנאמניו. למעשה, האח אריק עצור כעת בגלל חיסולו של מי שהביא להכנסתו של אחיו לכלא, וזאת בשליחותו של זגורי. הוא מואשם גם בחיסולו של עד המדינה טל קורקוס, שאחראי למאסר לפני כעשור של זגורי, הבוס של שני האחים המחסלים.

המחסל החדש של זגורי – אריק איטל

עד שאריק איטל נכנס, בדומה לאחיו הגדול, לעבוד עבור זגורי כמחסל, הוא היה בחור די נורמטיבי. הוא ישב בכלא בעבר רק שמונה חודשים, על הסתבכות קטנה בעבירות של סמים ואיומים, אבל לא יותר מזה. לאחר התיכון הוא למד כעתודאי למשך שנתיים נוספות, וקיבל במסגרת לימודי י"ג-י"ד, תעודת הנדסאי מכונות. בזמן שאחיו אדם נעצר, הוא היה חייל, והשתחרר מוקדם יותר משירותו על מנת לסייע למשפחתו.

בימים שזגורי זימן אותו והטיל עליו לבצע את החיסולים של אלישע סבח (שבשל פעולותיו הורשע האח הגדול אדם בשני חיסולים), ושל העבריין ועד המדינה טל קורקוס, היה לאיטל הצעיר עסק לממכר מזון בעיר העתיקה בבאר שבע – "הממולאווח". היתה לו גם חברה, שנפרדה ממנו לאחר שהוא נעצר. הכל קרס לבחור הצעיר הזה, שלא חשב לסרב לבוס של אחיו.

בנאמנות עיוורת ציית, ועדיין מציית, איטל הצעיר לזגורי, והוא משלם על זה מחיר כבד ביותר. בימים אלה בהם מתנהל משפטו יחד עם זגורי, עם העבריין מנהריה מיכאל מור, ואחיינו של מור אליושה ואחרים. כמעט מתחילת מעצרו (7.12.17), מצוי איטל הצעיר בהפרדות יחיד, לבד למשך 23 שעות ביום, בכלא 'אשל' שבבית הסוהר בבאר שבע. גם אחיו אדם נמצא ב'אשל', אך באגף השמור.

איטל מנוע ביקורים וטלפונים מרוב העולם למעט עורכי דינו, אמו ואחותו (איטל הוא הילד השלישי במשפחה), ואסור לו לדבר עם אף אחד מלבדם. "יחד עם זאת, למרות המניעויות שעומדות לחובתו כיום, איטל מוצא דרך לעקוף אותן, וליצור קשר פלילי עם אחרים. את קשריו הוא מבצע מול בכירי ארגון זגורי", טוענים במשטרה.

אריק איטל ואחיו אדם בחופשה בתאילנד
אריק איטל (מלפנים) עם יניב זגורי בזמן חופשה בתאילנד. מהפייסבוק של אריק איטל

חיסול בעל 'הפיתה'

האח אדם מרצה, כאמור, ארבעה מאסרי עולם, כאשר שניים מהמחוסלים שלו הם צעירים איתם היה מסוכסך. השניים ואדם התעמתו לילה אחד, וכאשר הוא שלף לעברם אקדח, הם נמלטו אל תוך 'פיצוציית בון-בון' שבעיר העתיקה בבאר שבע. אדם ניצל את העובדה שלשניים אין לאן להימלט, רדף אחריהם לתוך הפיצוציה, ושם ירה בהם מטווח קצר וחיסל אותם.

במשך תקופה ארוכה לא היה למשטרה קצה חוט לזהות המחסל, שכן העובד בפיצוציה, שהיתה שייכת לאדון בשם אלישע סבח, טען כי הוא לא ראה את פניו של הרוצח. תקופה מסוימת לאחר מכן, חוסל בבאר שבע חתנו של סבח (הבעל של בתו) על רקע סכסוך עבריינים.

סבח, שכאב את כאבה של בתו על הישארותה אלמנה צעירה עם ילדים, חשד בזגורי כמי שאחראי לחיסולו של חתנו, והחליט לנקום את מותו. הוא פנה למשטרה וחשף בפניהם שהעובד שלו בליל חיסול הנערים בפיצוציה, מזהה כעת את הרוצח – אדם איטל.

עדותו של העובד התקבלה בבית המשפט, ואדם אכן הורשע בחיסולם של הצעירים ונגזרו עליו שני מאסרי עולם ועוד 15 שנים, והכל במצטבר. זגורי, שחש כל השנים הללו מחויבות "לסגור חשבון" עם מי שהביא להפללת אחד מנאמניו, ניצל זאת, וקרא לאיטל הצעיר לעשות בשבילו את העבודה השחורה.

פקודתו של זגורי: לנקום את אחיו הגדול של אריק איטל

זגורי אמר לאיטל הצעיר כי עליו לנקום את הכנסתו של אחיו הגדול לכלא, ולרצוח את סבח, שכבר עזב את באר שבע ועבר להתגורר בחולון. סבח פתח בינתיים עסק לממכר מזון בנתניה בשם 'הפיתה'.

עד המדינה במשפטם של איטל, זגורי, מור והאחרים חבר לאיטל הצעיר, ושניהם יצאו לבצע את החיסול הראשון שלהם יחד. ומסתבר שלנסות לחסל את סבח זה לא עניין פשוט. איטל ועד המדינה עקבו אחרי סבח כאשר יצא מהעסק שלו. כאשר הגיע לרמזור אדום, יצא איטל מהרכב כשהוא חמוש באקדח, על מנת לחסל את סבח ברכבו. באותו הרגע הגיע לצומת אופנוע של היס"מ, ועד המדינה קרא לאיטל לחזור לאוטו, והפעולה נכשלה.

בפעם השניה הם הטמינו לסבח מטען מתחת לרכבו. אך בשל כשל במטען הוא לא התפוצץ. הם פירקו את המטען. בפעם השלישית הם הגיעו בשעות הערב אל העסק של סבח בנתניה, בשעה שסבח שירת לקוחות בדוכן. איטל לא לקח צ'אנס, הגיע עד סבח וירה בו מטווח אפס חמישה כדורים, שאחד מהם פילח את ראשו והביא למותו.

אריק איטל בחתונת אחיו
אריק איטל, צילום מ-2006, מהחתונה של אחיו

החיסול של טל קורקוס

החיסול של קורקוס היתה הפקה מרשימה גם במושגי העולם העברייני, והתרחש חודשים ספורים לאחר שעושי דברו האחרים של זגורי חיסלו את דבורה, גרושתו ואם ילדיו של קורקוס.

זה היה סוג של "כיפה אדומה", אבל עם שחקנים ותפאורה. לזגורי נודע כי מי שהיה בעבר יד ימינו, העבריין טל קורקוס שהפך להיות כנגדו עד מדינה, הפליל אותו והביא למאסרו של זגורי למשך 8 שנים, מתגורר בגן יבנה, ונוהג להמר בדירות הימורים באשקלון.

לאחר נסיון חיסול כושל אחד באמצעות אקדח במעקב אחרי רכבו של קורקוס, איטל ועד המדינה רכשו מטען חבלה מהעבריין מיכאל מור, והקימו דירת הימורים על מנת למשוך את קורקוס אליה. וכך היה.

מפעילת דירת ההימורים גויסה ע"י עד המדינה, והיא אשר דיווחה להם על היום בו מצא קורקוס את מותו. בשעה שקורקוס היה בדירה, הטמינו איטל ועד המדינה את המטען מתחת למושב הנהג ברכבו של קורקוס, ולאחר שיצא הפעילו אותו. קורקוס נהרג כמעט עם הפיצוץ, ועדי שמיעה עוד זוכרים ששמעו אותו צועק "אמא אמא" לפני שמת מהפגיעות הקשות בגופו.

"איטל הוא עושה דברו של ראש הארגון ניבי זגורי בצורה אבסולוטית, ומכאן מסוכנותו", אומרים במשטרה. "מדובר בעבריין המשויך לארגון פשיעה ברובד הביניים, אשר ביצע מעשי רצח בשליחות הארגון אליו משתייך. לא ניתן להתעלם מהעובדה כי נרצחו 3 עדי מדינה ברצף, מה שמצביע על היכולות של הארגון אליו משתייך איטל, הרצון והמוטיבציה. ידוע כי הארגון אינו בוחל בשום אמצעים לחסל בכל דרך שהיא את המחוסלים. כל זאת ללא חשש, בחוצות העיר, במקום בהומה קהל וחפים מפשע", מסכמים במשטרה את מעמדו ומצבו של איטל והארגון איתו הוא מזוהה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות