הנאשם בעבירות מין לא התאים לעבודות שירות בשל מסוכנתו – אך נידון לשל"צ

השופט דוד שאול גבאי ריכטר גזר 450 שעות של"צ בלבד לאדם שהורשע בביצוע מעשה מגונה ברכבת הקלה בירושלים. בגזר הדין הסביר: "התנהגותו של הנאשם נובעת מסטייה מינית, מטעמי שיקום סברתי שיש לסטות ממתחם הענישה לקולא"
גילי סיוון-כהן |
הרכבת הקלה בירושלים (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה). צילום: פלאש 90

שופט בית משפט השלום בירושלים, דוד שאול גבאי ריכטר, גזר 450 שעות של"צ, לנאשם שהורשע בביצוע מעשה מגונה ברכבת הקלה בירושלים. השופט שפסק גם פיצוי של 5,000 שקלים למתלוננת, נימק את הסטייה ממתחם הענישה לקולא מטעמי שיקום וכן הותיר את צו איסור הפרסום על שמו של הנאשם.

נגד הנאשם הוגש כתב אישום שייחס לו עבירה של מעשה מגונה, לאחר שלפני כשנתיים, נסעה המתלוננת ברכבת הקלה בירושלים. הנאשם, אשר נסע אף הוא ברכבת אותה עת, הבחין במתלוננת, אשר עמדה לידו ברכבת, נצמד אליה כשגבה מופנה אליו, והתחכך בגופה לאורך הנסיעה, אשר ארכה מספר דקות. בשלב מסוים, כך לפי האישום, במהלך הנסיעה, בעת שהיה הנאשם צמוד למתלוננת, נגע הנאשם בישבנה של המתלוננת ומישש אותו למשך כדקה, עד להגיעו לסיפוק מיני.

בתסקיר המעצר, גולל שירות המבחן את קורותיו של הנאשם, עמד על כך שבעקבות אירוע בעברו של הנאשם הורחק מהישיבה בה למד לזמן קצוב, ולאחר מכן הופנה לאבחון והחל לקבל טיפול תרופתי. לאחר האירוע נשוא כתב האישום החל לקבל זריקות "דקפפטיל" להפחתת הדחף המיני וכן הוא מלווה ע"י אדם שאינו איש מקצוע. נוכח נישואיו של הנאשם, הפסיק ליטול את הזריקה מתוך כוונה להפוך להורה. שירות המבחן המליץ על שילובו של הנאשם בקבוצה טיפולית בשלב הראשון.

לאחר הכרעת הדין, שלח השופט דיכטר את הנאשם לממונה על עבודות השירות שיתן את חוות דעתו, ממנה עלה, כי הנאשם לא נמצא מתאים לריצוי עבודות שירות, בשל מסוכנותו המינית והיעדר מעסיק שיהא מוכן להעסיקו. בעקבות כך התביעה עתרה להטלת מאסר בפועל משום שהנאשם לא נמצא מתאים לריצוי עבודות.

למרות זאת השופט הסתפק בעונש של"צ, וציין בהכרעת הדין כי אין מדובר בעבירה מתוכננת, אלא בניצול הזדמנות. "התנהגותו חסרת השליטה של הנאשם", כתב השופט בגזר הדין, "נובעת ישירות מעומק העיוות המחשבתי והסטייה המינית ממנה הוא סובל, וכעומק הסטיה, כך הקושי של הנאשם לשלוט במעשיו. במעשה עצמו הייתה הסלמה, מהתחככות, למגע של ממש ומישוש ישבנה של המתלוננת, עד הגעה לפורקן מיני. יש בכך כיעור משמעותי. לפיכך, הנאשם אחראי בלעדית למעשים, היה מודע באופן מלא לפסול שבהם בעת עשייתם, ובכל זאת לא נמנע מלבצעם. בפועל נגרם נזק למתלוננת, שאירוע זה גרם לה למצוקה ולבקשת עזרה מסביבתה, דבר שהביא ללכידתו של הנאשם מיד לאחר האירוע".

השופט נימק את העונש הקל שגזר: "מטעמי שיקום, סברתי שיש לסטות ממתחם הענישה לקולא. הנאשם החל בתהליך טיפולי עוד לפני שהופנה לשירות המבחן, והוא נמצא במעקב תקופה ארוכה. במהלך טיפול זה נטל הנאשם אחריות מלאה למעשים, שיתף את משפחתו במעשים ובתהליך שהוא עובר, ושיתף פעולה באופן מלא בתהליך הטיפולי".
______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט דוד שאול גבאי ריכטר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות