נתפסו במכס: כדורי סם ממריץ ו-1,000 קילו טבק

עובדי המכס במעבר הגבול ניצנה מנעו ניסיונות הברחה של למעלה מ-75 אלף כדורי סמים מסוג "קפטגון" שהוסלקו בתוך צינורות פלסטיק ושל טבק בשווי של כמיליון שקלים שהוסתר בחלקי נרגילה. החומרים היו מיועדים ליבואנים פלסטיניים ברצועת עזה
דניאל בן חמו |
הטבק שנתפס במכס, צילום: משטרת ישראל

בודקי בית מכס מעברי הגבול מכס ניצנה, מנעו שני ניסיונות הברחה שונים של מעל 75 אלף כדורי סם ממריץ מסוג "קפטגון" ושל כ-1,000 ק"ג טבק ממצרים דרך מעבר גבול ניצנה.

כדורי ה"קפטגון", נחשפו על ידי בודקי מכס ניצנה במשלוח שהיה מיועד ליבואן פלסטיני ברצועת עזה. הכדורים הוסלקו בתוך צינורות פלסטיק שהוסתרו בתוך גלילי בד. אין זו הפעם הראשונה שכדורים אלו מוסלקים בצורה זו ונתפסים על ידי בודקי המכס במעבר הגבול. בעקבות הממצאים, פתחו חוקרי יחידת הסמים של מעברי הגבול בחקירה, והסם הועבר למשטרת ישראל.

מספר שעות לאחר מכן, עובדי מכס ניצנה בדקו משלוח המיועד ליבואן פלסטיני מהשטחים שהצהיר כי היא מכילה חלקים לנרגילות. בבדיקה התגלו 1,000 צינורות חלולים לנרגילה בהם הוסלק כ-1,000 קילו טבק בשווי מס של מיליון שקלים. הטבק הוחרם והנושא הועבר להמשך חקירה.

הקפטגון שימש בעבר לטיפול בהפרעות קשב של ילדים. אך בגלל פוטנציאל גבוה להתמכרות, נפסק השימוש בו. החומר נותן תחושה של אנרגיה רבה ואופוריה ומדכא את התיאבון ואת הצורך בשינה. תכונותיו של הכדור, נודעו גם לגורמים לוחמים כמו אלו של החיזבאללה בלבנון שהתחילו לייצר אותו, כדי לספק אותו ללוחמיהם וכדי לסחור בו לצורך מימון פעולותיהם.

מלחמת האזרחים בסוריה יצרה ביקוש גדול לסם וייצורו עבר לשם. החומר נמצא בשימוש כסם על ידי הכוחות השונים בסוריה, כולל דאעש ודרך ירדן הוברחו כמויות ממנו גם לישראל. בחדר המלון בו התאכסנו המחבלים, שלקחו חלק בפיגועי נובמבר 2015 בפריז, נמצאו כדורי קפטגון.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות