ערעור על זיכויו מעבירות מין של עובד ניקיון שהטמין מצלמה בשירותי נשים

הנאשם הורשע בעבירה של פניה בפרטיות אולם סעיפי עבירות המין נמחקו, לדעת הפרקליטות שלא בצדק ולכן הוגש הערעור
רונן לוי |
סייבר דיגיטל סלולרי טלפון

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש ערעור על החלטת בית משפט השלום, אשר הרשיע נאשם בגין עבירות פגיעה בפרטיות אך הורה על מחיקת עבירות המין מכתב האישום.

על פי כתב האישום, הנאשם ניצל את תפקידו כעובד ניקיון במסעדה בירושלים והציב בשירותי הנשים את מכשיר הטלפון הנייד שלו במקום גבוה, ובזווית ממנה ניתן לראות את הנשים נכנסות לשירותים, במטרה לתעד אותן ולצפות בהן, כולל צילום של איברים אינטימיים מוצנעים. כתב האישום ייחס לנאשם עבירות פגיעה בפרטיות, מעשה מגונה וניסיון מעשה מגונה.

בית משפט השלום קיבל את טענת הנאשם להגנה מן הצדק, וקבע בהכרעת הדין כי סעיף הפגיעה בפרטיות מגלם בחובו חומרה במידה מספקת, ועל כן הפתרון המתאים הינו מחיקת סעיפי האישום במעשה מגונה, והשארת סעיפי העבירה של פגיעה בפרטיות. הפרקליטות מבקשת לערער על הכרעת ועל גזר הדין (שירות לתועלת הציבור) ולהשיב את כתב האישום המקורי על כנו, הכולל עבירות מעשה מגונה וניסיון מעשה מגונה.

בהודעת הערעור שהוגשה נכתב כי ישנה חשיבות לייחס לנאשם גם עבירת מעשה מגונה במקרים בהם ניתן לייחס כוונה מינית: "שגה בית המשפט אשר קבע כי עבירת פגיעה בפרטיות מגלמת בתוכה במידה מספקת את חומרת המעשים המיוחסים לנאשם, שכן בבסיס שתי עבירות אלו אין ערכים מוגנים זהים ועל כן יש במחיקת הוראת החיקוק של מעשה מגונה בכדי לפגוע בערך המוגן של זכות האוטונומיה של הקורבנות על גופן, בפרטיותן ובצניעותן בהקשר המיני".

עוד נכתב כי שגה בית משפט השלום שקבע כי "ייחוס עבירת מעשה מגונה גורמת לפגיעה חריפה בנאשם ובתחושת בצדק ויש בה כדי לסמן את הנאשם כעבריין מין, שכן לא הפרקליטות מסמנת את הנאשם כעבריין מין אלא מהות מעשיו הם המגדירים זאת".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות