רופא הילדים שביצע מעשי סדום בקטינים נשלח לשנת מאסר

רופא הילדים לשעבר הורשע בקיום יחסי מין עם שני קטינים, עם אחד מהם תמורת תשלום. הוא התחנן בפני ביהמ"ש לאפשר לו להמשיך בתהליך שיקומי
מעיין לביא |
ד"ר מאיר למפיט בבית המשפט, לפני הקראת גזר הדין. צילום: אבישי ששוני, פלאש 90

שופטת בית משפט השלום בתל אביב נעה תבור גזרה שנת מאסר על ד"ר מאיר למפיט, בן ה-68, רופא לילדים לשעבר, אשר הורשע על פי הודאתו במעשה סדום, גרם מעשה סדום ודין לקוחו של קטין.

על פי כתב האישום, ד"ר למפיט יצר בסוף שנת 2016 קשר עם נער כבן 15 באתר אינטרנט המיועד להיכרויות. ד"ר למפיט נפגש עימו בביתו, ובמהלך המפגש ביצע בו מעשה סדום וגרם לו לעשות בו מעשה סדום, ביודעו כי הנער כבן 15. באישום השני, נער כבן 15 פרסם הצעה למתן שירותי מין תמורת תשלום באתר אינטרנט המיועד להיכרויות. בעקבות ההצעה, יצר למפיט קשר עם הנער והם סיכמו כי יפגשו לצורך קיום יחסי מין בתמורה לתשלום שישלם. באותה שיחה, כתב הנער ללמפיט כי טרם מלאו לו 17 שנים, אולם בכל זאת נפגשו השניים בביתו של הנאשם, קיימו יחסי מין ובסוף המפגש שילם למפיט לנער חמש מאות שקלים.

לפני ההרשעה פנה למפיט לבית המשפט, בהתרגשות גדולה, והביע התנצלות עמוקה כלפי הנפגעים ובני משפחותיהם על הפגיעות החמורות שפגע בהם. הנאשם התחייב להמשיך בהליך השיקומי על מנת שמעשים כאלה לא ישנו. לדבריו, ההליך הטיפולי מסייע לו להבין את חומרת מעשיו ומקנה לו כלים להתמודדות עם מצוקות. הנאשם הביע נכונות לפצות את הנפגעים ובבכי ביקש מבית המשפט לאפשר לו לשרוד ולהשתקם.

השופטת תבור, כאמור, הטילה על למפיט עונש מאסר של שנה, פיצוי לכל אחד מהנערים של 7500 שקלים וכן תשלום קנס בסכום של 2500 שקלים. "ביצוע עבירות מין בקטינים מהווה פגיעה קשה בערכים בסיסיים של כיבוד הגוף, כיבוד גבולותיו וצנעת הפרט. הערכים המוגנים באמצעות קביעת האיסור הפלילי על עבירות מין בכלל הם הגנה על גופם על נפשם ועל כבודם של בני אדם וביתר שאת קטינים. ביצוע עבירות כאלו היא הפרת האוטונומיה של אדם ופלישה לא רק לגוף אלא לנפשו בעיקר כאשר מדובר בצעירים שבשל גילם נמצאים בתהליך גיבוש הזהות העצמית", כתבה השופטת תבור בגזר הדין.

השופטת הוסיפה: "פער הגילאים הוא נתון מפתח הזועק ניצול. בקצהו האחד של הקשר נערים צעירים בני 15, ובקצהו השני הנאשם, כבן 65 .חמישים שנים מפרידות בין הנאשם לנפגעי העבירה. חמישים שנים של ניסיון מצדו של הנאשם, סמכות, אמצעים כספיים וידיעה מול נערים המחפשים דרכם בעולם".
_________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופטת נעה תבור

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות