מפגין תובע מהמשטרה את מחיר המגאפון שהרסו לו במהלך הפגנה

הפעיל החברתי יואב גלזנר תובע את המשטרה בסכום של 1,080 שקלים – מחיר המגאפון שלו שנשבר על ידי כוחותיה במהלך הפגנה שהתקיימה בסמוך למעון רה"מ בירושלים: "חטפו אותו ממני באלימות ללא התראה מוקדמת או תוקף חוקי"
רונן לוי |
חטיפת המגפון על ידי המשטרה, צילום: מתוך התביעה של יואב גלזנר

לבית משפט השלום בירושלים, הוגשה תביעה נגד משטרת ישראל, על ידי הפעיל החברתי, יואב גלזנר, אשר במהלך הפגנה שנערכה בסמוך למעון ראש הממשלה, שוטרים התנפלו עליו והרסו את המגפון שאחז בידו. התביעה שהגיש גלזנר הינה על סך 1080 שקל מחירו של המגאפון השבור.

על פי התביעה, לפני כשבועיים וחצי, גלזנר השתתף בהפגנה שנערכה בכיכר וינגייט בירושלים. במהלך האירוע, בשעה 21:40 לערך, הוא עמד במרכזה של כיכר וינגייט וכרז באמצעות מכשיר מגפון שהיה ברשותי. "בעודי עושה כן", כתב בתביעתו, "קצין משטרה בדרגת נצ״מ(מאוחר יותר התברר לי ששמו קובי חסיד) פקד על 3 שוטרי מג״ב באצבעו ובקולו לקחת ממני את מכשיר המגפון, תוך שהוא אומר להם כמה פעמים 'תורידו לו את המגפון'. השוטרים, בצוותא עם קצין המשטרה, חטפו ממני באלימות את המגפון – כל זאת ללא כל התראה מוקדמת או תוקף חוקי למעשיהם".

לאחר אותה התנפלות, כך מתואר בתביעה, קצין המשטרה לקח את המגפון והתחיל להתרחק בהליכה מהירה, תוך שהוא קורע את הכבל הקפיצי שאליו מחובר המיקרופון. בכך, הרס הלכה למעשה את מכשיר המגפון והפך אותו לבלתי-שמיש.

יואב גלזנר, הפציעה והמגפון השבור. צילום: מתוך התביעה

בעשותו כן, גלזנר, כך לטענתו, נשרט בידו מהכבל שנקרע והוטח בו בעוצמה. כ-10 דקות לאחר אותה תקרית ניגש גלזנר אל קצין המשטרה שהיה מעורב בתקרית ושאל אותו מספר פעמים היכן המגפון שלו שנחטף ממנו באלימות.

"הקצין", נכתב עוד, "לא השיב לשאלתי וביקש משוטרים שעמדו בסמוך אליו להרחיק אותי. פנייתי זו אליו מתועדת בסרטון נוסף שנמצא ברשותי וצולם על ידי, וגם הוא יוצג לבית המשפט הנכבד. באותו לילה חזרתי לביתי חבול ופצוע, עם שרידיו של מכשיר המגפון שנהרס ללא תקנה, בשל מעשיהם של לובשי המדים בתקרית". גלזנר מציין עוד, כי יש ברשותו תיעוד חזותי מלא ומפורט של התקרית בסרטון שתיעד אחד המפגינים שעמד בסמוך לאירוע ותמונות אחדות מהסרטון צורפו לתביעה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות