3 שנים אחרי: כתב אישום לאחראים על קריסת העגורן בבת ים

ההפקרות באתרי הבניה לא נגמרת. שלוש שנים אחרי קריסת העגורן המבהילה באתר בניה בבת ים, הוגשו כתבי אישום נגד האחראים
מעיין לביא |
העגורן שקרס בבת ים. צילום: פלאש 90

לבית משפט השלום בתל אביב הוגש כתב אישום נגד חברת מבנים ונתיבים בע"מ, גיא עטיה ועומר עטיה, בגין אחריותם לקריסת עגורן צריח באתר בנייה בבת ים. הנאשמים מואשמים בעבירה של מעשה פזיזות ורשלנות בדרך של שימוש לא זהיר במכונות. כתב האישום הוגש לאחר שטענות הנאשמים בשימוע נבחנו ונדחו.

על פי כתב האישום, חברת מבנים ונתיבים שימשה כמבצעת הבנייה של פרויקט מגורים באתר בנייה בבת ים. גיא עטיה שימש כמנהל הנדסה ומנהל העבודה באתר. עומר עטיה שימש כמנהל התשתיות והלוגיסטיקה באתר מטעם החברה.

גיא ועומר עטיה, או מי מטעמם, קיבלו תכנית מהנדס לביסוס העגורן, אשר לא תאמה את הוראות היצרן. כשלא עלה בידם לבצע את התכנית כלשונה, ביצעו השניים את ביסוס העגורן בשטח, באופן שגוי ולקוי, בניגוד לאמור בתוכנית ומבלי שפנו אל המהנדס והציפו בפניו את הקושי ביישום התוכנית. כפועל יוצא, בוצע ביסוס העגורן על ידי השניים באופן החורג מהותית מתוכנית ביסוס העגורן ומסכן את יציבותו ובטיחותו.

לפני כשלוש שנים, בעת שמפעיל העגורן עבד עליו, קרס העגורן עקב העיגון השגוי. העגורן קרס על הכביש הסמוך לאתר, וזרוע העגורן חדרה את תקרת החניון התת-קרקעי בבניין הסמוך לאתר. כתוצאה מקריסת העגורן, נגרמו למפעיל העגורן שברים רבים בגופו, הוא אושפז לתקופה ממושכת בבית החולים, נזקק לסדרה של ניתוחים ובהמשך עבר ניתוח לקטיעת רגלו. בנוסף נפצעו בתאונה עוברי אורח ששהו ברכבם בסמוך למקום.

בכתב האישום מצויין, כי הנאשמים נהגו ברשלנות בכל הנוגע לביסוס העגורן שבפיקוחם, לא נקטו באמצעי הזהירות המתבקשים לשם הבטחת יציבותו ובכך סיכנו את חייהם של העובדים באתר ושל עוברי האורח וגרמו לתאונה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות