שימוע לאחות החשודה בגרימת מוות ברשלנות

תחקיר רפואי שלאחר מותו של חולה בדלקת ריאות ברמב"ם הוביל למעצרה של אחת האחיות, בחשד למתן תרופה שלא בסמכות וברשלנות שהביאה למותו של החולה
ציון חן |
בית החולים רמב"ם. צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

היום (חמישי) בבוקר יקוים השימוע של האחות (34) מביה"ח רמב"ם בחיפה, החשודה בגרימת מותו של חולה בשל תרופת הרגעה שהזריקה לו שלא בסמכות. זאת, לאחר שאתמול סירב בית המשפט לקבל את בקשת המשטרה לשלול את רשיונה לעסוק ברפואה, מהטעם שאין הדבר בסמכות ביהמש. כך קבעה שופטת המעצרים בחיפה, מריה פיקוס-בוגדאנוב.

בפרשה, שמסעירה את בית החולים רמב"ם, חשודה האחות בגרימת מותו של חולה בדלקת ריאות בן 67, שנפטר ביום רביעי שעבר באורח בלתי צפוי. ביה"ח פתח בתחקיר רפואי שלאחר המוות, ומצא שהאחות נתנה לחולה את התרופה להרגעת הכאבים מסוג 'דורמיקום', שהיא לא היתה אמורה להזריק לו ללא אישור רופא.

כבר ביום ראשון השבוע הודיע בית החולים על הארוע, ונמסר כי האחות הושעתה. עוד נמסר, כי הוגשה בעניין תלונה למשטרה שפתחה בחקירה. רק אתמול (רביעי), זומנה האחות למשטרה לחקירה בפעם הראשונה. האחות נחקרה תחת אזהרה, מסרה גירסא והודתה כי הזריקה לחולה את תרופת ההרגעה ללא אישור, אך לדבריה, לא זה מה שהוביל למותו.

החולה נפטר למעלה מ-12 שעות משעת מתן התרופה מצידה של האחות. זאת בשעה שלטענת האחות, מדובר בתרופת הרגעה שההשפעה שלה היא קצרת טווח.

המשטרה הגיעה עם האחות לבית המשפט, שם ביקשה את שחרורה בהפקדת דרכון. בית המשפט אישר את בקשת המשטרה, לאחר שהשופטת גם ראתה כי ממסמכי החולה עולה שהם קובעים כי החולה מת "מדלקת", וגם ראה שאין תלונה של משפחת החולה, גם לאחר שנודעו להם החשדות.

היום, כאמור, יתקיים לאחות שימוע במהלכו היא תתוודע לצעדים המשמעתיים בעניינה. זאת במקביל לחקירת המשטרה שעדיין מתקיימת. מעבר לכך, כבר אתמול החליטה השופטת כי אחד מהתנאים המגבילים, היא אי הגעה שלה לרמב"ם במשך שבועיים. זאת, למעט לצורך התייצבותה להליך השימוע היום.
_____________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופטת מריה פיקוס בוגדאנוב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות