סגן ראש עיריית שדרות לשעבר שהואשם בעבירות מרמה חזר בו מהסדר הטיעון

סגן ראש עיריית שדרות לשעבר, אורן מלכה מש"ס, הואשם במרמה והפרת אמונים והגיע להסדר טיעון עם הפרקליטות. היום (רביעי) הודיע לבית המשפט שהוא מבקש לחזור בו ולנהל משפט
נעמה כהן |
שיכון בשדרות. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

אורן מלכה, לשעבר סגן ראש עיריית שדרות מטעם מפלגת ש"ס ויו"ר המועצה הדתית בעיר, הואשם במסגרת הסדר טיעון אליו הגיע עם הפרקליטות, בשלושה אישומים בגין ביצוע עבירות של מרמה והפרת אמונים, בעת שהיה יו"ר המועצה הדתית. היום (רביעי) הוא הודיע לבית המשפט השלום בבאר שבע כי הוא חוזר בו מהסדר הטיעון.

בחודש פברואר השנה, הוגש לבית משפט השלום בבאר שבע כתב אישום נגד אורן מלכה, שייחס לו שלושה אישומים בגין ביצוע עבירות של מרמה והפרת אמונים, בעת שהיה יו"ר המועצה הדתית. על פי כתב האישום, במשך כ-6 שנים, בין השנים 2014-2009, ניצל מלכה את מעמדו כיו"ר המועצה הדתית וגבה תשלום עבור אירועים פרטיים שנערכו במבנה שקיבלה עמותה שבניהולו מעיריית שדרות.

הוא השכיר את המבנה לאירועים פרטיים, והציג בעצמו ובאמצעות אחרים מצג שווא כלפי עורכי האירועים, לפיו ניתן לערוך בו אירועים פרטיים תמורת תשלום. את כספי השכירות שלשל לכיסו. פרט לכך, הוא הורה לשניים מעובדי המועצה, שהיו כפופים לו, להסיע את בני משפחתו במהלך שעות העבודה, באמצעות רכב של המועצה, לצרכיהם הפרטיים.

יחד עם כתב האישום הוגש הסדר טיעון, לפיו מלכה יודה בעובדות כתב האישום ויורשע בעבירות המיוחסות לו. כמו כן הוסכם, כי הפרקליטות תעתור להשית על הנאשם מאסר שירוצה בעבודות שירות.

היום במהלך הדיון מול השופט איתי ברסלר גונן, נציג הפרקליטות אמר כי על פי הסדר הטיעון אליו הגיעו, מלכה יודה בעובדות כתב האישום כפי שהוגש ויורשע, אולם אין הסכמה עונשית, והפרקליטות תעתור לעונש שיכול וירוצה בעבודות שירות, וההגנה תהיה פתוחה בטיעוניה. הסכמת הפרקליטות לריצוי העונש בעבודות שירות מותנית בכך שהנאשם יימצא מתאים לכך ואם לא יימצא מתאים ירצה עונש זה בכלא.

בתגובה, פרקליטו של מלכה אמר לבית המשפט כי הוא מבקש לחזור בו מההסדר, מאחר ויש עמדה שהיא לא מסתדרת וביקש דחייה של הדיון מאחר ומלכה צריך לחשוב עוד קצת, הוא לא בשל. השופט ברסלר גונן, החליט בתום הדיון לדחות אותו בחודש, עד אז יצטרך מלכה להחליט סופית האם הוא חוזר בו מההסדר ולנהל משפט.
_____________________

לצפיה ודירוג כבוד השופט איתי ברסלר גונן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות