מפגע הריח באשקלון: שימוע לקצא"א

המשרד להגנת הסביבה הודיע כי יקיים ההליכים נגד החברה ומנהליה בחשד להפרת תנאים לאחר שתקלה באחד ממכליה הוביל לדליפת דלק גולמי ולריח חזק באזור אשקלון שהורגש במשך יומיים
נעמה כהן |
קו צינור אילת-אשקלון, צילום: פלאש 90

בעקבות מפגע הריח באשקלון הודיע המשרד להגנת הסביבה כי יקיים שימוע לחברת קצא"א (קו צינור אילת-אשקלון) ומנהליה בגין גרימת ריח חזק או בלתי סביר, הפרת תנאי היתר הרעלים, יצירת מפגעים, ואי-עמידה בתנאים לרישיון העסק.

לפני מספר שבועות התקבלו במוקד החירום של המשרד להגנת הסביבה תלונות ציבור של תושבי אזור אשקלון על מפגע ריח של דלק. בתיאום עם המשרד להגנת הסביבה, נשלחו לבדיקה מקיפה באזור צוותי איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון וכן כונני מחוז דרום של המשרד. הממצאים הצביעו על מפגע ריח חזק ומשמעותי, שהורגש למשך כיומיים גם באזורי מגורים.

בנוסף למפגעי הריח, בתחנת הניטור הממוקמת בסמיכות לאתר קצא"א נרשמו ביום זה עליות משמעותיות בריכוזים קצרי הטווח של המזהם בנזן, חומר מסוכן בעל השפעות בריאותיות מזיקות. בתחנת הניטור אשקלון דרום, נרשמו המדדים החריגים ביותר, ואף בתחנת הניטור הממוקמת בכפר הנופש של החיילים נמדדו עליות משמעותיות בריכוזים קצרי הטווח של בנזן.

מבדיקה של המשרד להגנת הסביבה ושל איגוד ערים עלה, כי במכל מספר 56, המשמש לאחסון דלק גולמי, התרחשה תקלה, שגרמה לדליפת דלק גולמי אל גג המיכל ובהמשך למפגע הריח באזור. מיד בתום הבירור הראשוני, הוציא מנהל מחוז דרום של המשרד להגנת הסביבה, ברוך ובר, צו לסילוק המפגע. כמו-כן, הוציא המשרד התראה לציבור, בהמלצת משרד הבריאות, שכללה המלצה לסגור חלונות ולהימנע מפעילות גופנית מאומצת.

המשרד להגנת הסביבה בחן את הממצאים, ובהתבסס עליהם הוציא המשרד להגנת הסביבה התראה ומנהל המחוז, ברוך ובר, וקיים שימוע מקוון לחברת קצא"א אשקלון.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות