הבקשה למענק הקורונה חשפה: תושבת אוזבקיסטן התחזתה לישראלית

תושבת נוף הגליל ביקשה לקבל מענק בעקבות המשבר והופתעה לגלות כי הנתינה הזרה, בשנות ה-40 לחייה, משתמשת בזהות שלה. בעקבות תלונתה נעצרה החשודה ובתום ההליך נגדה היא צפויה לחזור לארץ מוצאה
מעיין לביא |
תעודת זהות. צילום: תומר נויברג, פלאש 90

יחידת ההונאה של משטרת מחוז תל אביב, עצרה נתינה זרה מאוזבקיסטן בשנות ה-40 לחייה, בחשד שבמשך שנים התחזתה לתושבת נוף הגליל. המקרה התגלה באקראי כאשר האישה אליה התחזתה ביקשה לקבל מענק קורונה.

לפני כחודש המשטרה פתחה בחקירה, עם קבלת תלונה מתושבת נוף הגליל, בדבר חשד כי אישה הגרה במרכז הארץ משתמשת בזהות שלה, תוך ביצוע פעולות פיננסיות בכרטיסי חיוב על שמה ואף עובדת "עם תלוש" תחת שמה בסופרמרקט בחולון.

המקרה התגלה לקורבן, כאשר היא בקשה לאחרונה לסדר את תשלומי הביטוח לאומי בתקופת הקורונה, אולם אז קבלה תשובה שהיא איננה זכאית להשלמת הכנסה מאחר והיא "מרוויחה משכורת גבוהה" מעבודתה הכפולה לכאורה – האחת בנצרת והשנייה בסופרמרקט בחולון.

המשטרה פתחה בחקירה עם קבלת התלונה, במסגרתה הצליחו חוקרי היחידה לחשוף את זהותה האמיתית של המתחזה – תושבת אוזבקיסטן הנמצאת בארץ מזה מספר שנים תחת הזהות של תושבת הצפון ואף מחזיקה ברשותה כרטיסי חיוב אותם הנפיקה על שמה של תושבת הצפון לשם התנהלות כספית נוחה החשודה נעצרה לחקירה ובתום ההליך תוחזר אל ארץ המוצא.

במשטרה הדגישו את החשיבות של ערנות הציבור ומעקב אחר תנועות פיננסיות בחשבון הבנק ובנוסף ציינו כי "אין למסור לגורם זר פרטים חסויים המאפשרים גישה מקוונת אל חשבון הבנק ואל כרטיס האשראי, לרבות פניה חשודה המתבצעת טלפונית או באמצעות קישורית הנשלחת אל הטלפון הנייד והמייל. ככל שעולה חשד לפעולת הונאה שכזו, יש לברר מול הגורם הרשמי במוסד הפיננסי ובמקרה הצורך להגיש תלונה בהתאם".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות