נגמר הקבב: סוף למסעדת אלבאבור

אחת המסעדות המוכרות והאהובות בארץ תיסגר בקרוב, לאחר שבקשת רשות ערעור שהגישו בעליה על פסיקות קודמות נדחתה. בעבר היה למסעדה סניף ביקנעם, שנסגר אף הוא
דנה לווינסקי |

שופט בימ"ש המחוזי בחיפה, נאסר ג'השאן, קיבל את עמדת המדינה וקבע כי יכנס לתוקפו צו איסור שימוש במסעדת "אלבאבור" באום אל פאחם, הפועלת בניגוד לחוק במבנה היסטורי מוכרז לשימור. זו מסעדה מוכרת וידועה, הפועלת מזה שנים רבות באום אל פאחם, כאמור במבנה היסטורי מוכרז לשימור, שחלקו נבנה במאה ה-19 ושימש בעבר כטחנת קמח.

הפרקליטות הגישה נגד חוסאם עבאס ואחיו, בעליה ומנהליה של המסעדה, כתב אישום בגין עבירות התכנון והבניה של שימוש אסור במבנה, ואי קיום צו שיפוטי שהוטל על הנאשמים במסגרת תיק קודם. ביהמ"ש השלום בחדרה הרשיע את הנאשמים, ונתן בסוף 2018 צווים שיפוטיים להרוס תוספת למבנה, ולחדול מהשימוש החורג במבנה ההיסטורי.

בקשתם הרביעית של הנאשמים לעכב את ביצוע הצווים, בטענה כי הם מנסים למצוא מקום חלופי למסעדה ואף להכשיר את המבנה ואת השימוש בו, נדחתה ע"י בית המשפט, ומכאן בקשת רשות ערעור בהליך דנן, אשר נדחתה אף היא.

שופט ביהמ"ש המחוזי בחיפה נאסר ג'השאן, ציין בהחלטה כי "למבקשים ניתנו מספר ארכות, וחרף הצהרותיהם כי קיימו תנאים מקדימים הסתבר שלא עשו כן, וחוששני שהמבקשים ניצלו אורכות אלה לרעה שכן פעם אחר פעם אינם מקיימים את התנאים המקדימים שיאפשרו דיון בבקשה לשימוש חורג".

מסעדת אלבאבור באום אל פאחם. צילום מתוך פייסבוק המסעדה

 

ממעדני המסעדה

________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופט נאסר ג'האשן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות