20 שנות מאסר לראש מועצת ג'וליס שהורשע ברצח

סלמאן עאמר הורשע כי בספטמבר 2016 בתגובה לכך שמוניר נבואני חבט ברכבו עם מוט עץ, הוא שלף אקדח וירה בו 7 כדורים. ביהמ"ש המחוזי בחיפה פסק כי ראש המועצה לשעבר ישלם למשפחת המנוח פיצוי בסך 28 אלף שקל
מעיין לביא |
סלמאן עמאר, לשעבר ראש מועצת ג'וליס שהורשע ברצח, בדיון בביהמ"ש ביוני 2020. צילום: פלאש 90

הרכב בית משפט המחוזי בחיפה, ברשות אב בית הדין, רון שפירא, גזר 20 שנות מאסר על סלמאן עאמר, ראש מועצת ג'וליס לשעבר, לאחר שהורשע זה מכבר ברצח מוניר נבואני ז"ל. כמו כן, נפסק כי הנאשם ישלם לילדי המנוח ולמשפחתו פיצוי בסך 258 אלף. המדינה שוקלת לערער על גזר הדין.

בחודש יולי האחרון, הרשיע בית המשפט המחוזי את הנאשם, לאחר שמיעת ראיות, בביצוע רצח. על פי עובדות כתב האישום בהן הורשע הנאשם, בחודש ספטמבר 2016, בשעות הבוקר, עת הגיע הנאשם, שכיהן ראש מועצת ג'וליס, לחניית רכבי המועצה, הגיע לרכבו נבואני, כשמוט עץ בידו, באמצעותו חבט ברכבו של הנאשם. הנאשם שלף את אקדחו וירה לעבר נבואני, שבעה כדורים לעבר ראשו וחצי גופו העליון, אשר גרמו למותו.

במהלך ניהול המשפט, הורה בית המשפט, בניגוד לעמדת הפרקליטות, על שחרורו של הנאשם למעצר בפיקוח אלקטרוני. עם מתן הכרעת הדין המרשיעה, אשר מצא את הנאשם אשם בביצוע עבירת הרצח, עתרה התביעה למעצרו של הנאשם מאחורי סורג ובריח, אולם בית המשפט דחה עמדה זו, והותירו במעצר תחת פיקוח אלקטרוני.

במעמד הטיעונים לעונש, הפרקליטות בקשה להטיל על הנאשם עונש מאסר עולם, ולהשית פיצוי מקסימלי למשפחת המנוח. בית המשפט המחוזי בחיפה קבע כי הרצח בוצע ללא תכנון מוקדם, משכך, קבע כי לא מתקיימות נסיבות מחמירות המחייבות הטלת מאסר עולם, והטיל, כאמור, 20 שנות מאסר בפועל.

בכוונת פרקליטות מחוז חיפה, ללמוד בימים הקרובים את גזר הדין, ולשקול עמדתה ביחס להגשת ערעור בבית המשפט העליון.

___________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט רון שפירא

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות