יוצרים סביבה בטוחה עבור האישה המוכה וילדיה: מציבים שמירה על בן הזוג המכה

יוזמה חדשה מבית אוביטר מציעה להציב חברת שמירה ליד ביתו של גבר המאיים על אשתו וילדיו, בניסיון להתמודד עם תופעת האלימות במשפחה. הצטרפו וסייעו למאבק המגייס כעת תמיכה בקמפיין מימון המונים
דנה לווינסקי |
הטיח את ראשה בקיר. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

כשאישה מוכה אוזרת אומץ ומעזה להתלונן כנגד בן זוגה האלים, ברוב המקרים היא תישלח "אחר כבוד" למעון לנשים מוכות – דבר שבפועל סוגר אותה במעין כלא, ואילו הגבר המכה נשאר חופשי בחוץ. יוזמה חדשה מציעה דרך מקורית להתמודדות עם התופעה – דרך הצבת שומרים על יד בתיהם של הגברים המאיימים. הצטרפו לסייעו למאבק המגייס כעת תמיכה בקמפיין מימון המונים.

"לאור התגברות מקרי האלימות כנגד נשים בחברה הישראלית", אומר מולי ארי הבעלים של אתר אוביטר, העומד מאחורי היוזמה, "החלטנו לסייע להגן על אותן נשים שהתלוננו, אבל לא על ידי בניית חומות מסביבן. להיפך. את החומות אנו נבנה סביב הגברים המכים, שלמערכת לוקח לפעמים שנים לבוא איתם חשבון (אם בכלל), ועד אז הם מסתובבים חופשיים ומטילים אימה על קורבנותיהם".

 

הפרויקט מציע לשכור חברת שמירה שתעמוד ליד הבית של הגבר המאיים, התוקף – שתשמור עליו שלא ימעד. "כך", נאמר, "נשמור על אותן נשים מפני הגברים, ובמקביל – נשמור על הגברים מפני עצמם. בדרך זו, נדאג שאותן נשים יראו, בקצב קצת יותר מהיר מאשר זה של מערכת המשפט, אור בקצה המנהרה. נדאג שהן יוכלו להסתובב עם ילדיהן במרחב הציבורי ללא דאגה".

כדי להוציא את היוזמה לפועל, פנינו לגיוס כספים, ולשם כך אנחנו צריכים את עזרתכם – התרומות יאפשרו לכם להשתתף ולסייע במימון הוצאות השמירה על אותן נשים אמיצות, על-פי חישוב של 70 ש"ח לעלותה של שעת עבודה של חברת שמירה.

"הצלחתו של המאבק תשלים את הצעד הראשון ביישום שיטת התמודדות זו עם גברים מכים, כך שנוכל להרחיבה ולספק הגנה לנשים רבות ככל האפשר. בעזרתכם זה יהיה אפשרי!", כך לפי מובילי המיזם.

לחצו כאן לסיוע במאבק

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות