ועדת השרים אישרה סוף סוף את החוק שיאפשר איזוק אלקטרוני לגברים אלימים

הוא הוצע בכנסת כמה פעמים, על ידי כמה מציעים, אך בכל פעם נתקע מסיבות אחרות. כעת אושרה ההצעה של ח"כ קרן ברק מהליכוד בוועדת השרים לחקיקה, והחוק יקודם על ידי הקואליציה
מעיין לביא |
אזיק אלקטרוני. צילום: ויקיפדיה

אחרי לא מעט גלגולים, כמה וכמה מציעים בכמה כנסות, אישרה סוף סוף ועדת השרים לחקיקה את החוק לפיקוח אלקטרוני למניעת אלימות במשפחה. את החוק הגישה ח"כ קרן ברק מהליכוד, והוא גלגול של נסיונות חקיקה קודמים וחשובים שלא צלחו.

בית המשפט יוכל להחליט כי על בן זוג אלים וייתכן שגם על בן הזוג המתגונן יותקן איזוק אלקטרוני, שיוכל לאותת מיידית הן למתגונן והן לרשויות על כל חריגה או קירבה אסורה של בן הזוג האלים, מבחינת מיקומו, מרחקו מבן הזוג השני וכו. איזוק אלקטרוני הוא מתקן שבלתי אפשרי להסיר ללא אתראה, המנטר את מיקומו בעזרת GPS ומשדר זאת באופן קבוע למרכז בקרה.

חברת הכנסת ברק אמרה לאחר אישור החוק: "היום עשינו צעד משמעותי נוסף, מתוך סט חוקים רחב, למיגור האלימות כנגד נשים בחברה הישראלית. דווקא ביום קשה זה, שבו קיפחה אישה נוספת את חייה, על פי החשדות על ידי בעלה, הצלחנו להדליק את לפיד התקווה מחדש. החלטת ועדת השרים לאשר את הצעתי לפיקוח אלקטרוני, ולאפשר לאותם נשים וילדים להמשיך בשגרת חייהם ללא החשש המתמיד מפני התוקפים, מראה כי נושא זה נמצא בראש סדר העדיפויות של הממשלה".

 

ח"כ קרן ברק (ליכוד). צילום: נעם ריבקין פנטון,פלאש 90

שרת קליטת העלייה, פנינה תמנו שטה (כחול לבן), חברת ועדת השרים לחקיקה, אמרה ששרי הוועדה תמכו פה אחד בהצעת החוק: "אלימות כלפי נשים זו מגיפה שהממשלה חייבת להיאבק בה בכל הכוח. האיזוק האלקטרוני הוא משמעותי ומהווה כלי נוסף במאבק הזה".

ח״כ עאידה תומא-סלימאן מהרשימה המשותפת, שיזמה חוק דומה בכנסת העשרים: "את החוק שאושר היום בוועדת השרים לענייני חקיקה, שיאפשר שימוש באיזוק אלקטרוני לגברים אלימים, יזמתי עוד בשנת 2017, והעברתי בקריאה טרומית. עם זאת, מאז הוא המתין לתזכיר חוק ממשלתי, ובמקביל נרצחו עשרות נשים שהיה אפשר לסייע להן. היה אפשר לקדמו הרבה יותר מוקדם. ובכל זאת – טוב מאוד שהחוק הועלה מתוך הקואליציה ויעבור.

"איזוק אלקטרוני הוא דוגמה לסוג הכלים שאנחנו צריכים בטיפול באלימות – הוא מעניק לנשים ביטחון ומספק להם הגנה, ובמקביל מאפשר לגברים אלימים להשתקם. אך לבדו החוק הזה לא ישנה את התמונה. יש צורך ביישום ותקצוב התוכנית הלאומית, ויש צורך שזה יקרה עכשיו, לפני שעוד עשרות נשים יאבדו את חייהן".

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (המשותפת). צילום: יוסי זליגר, פלאש 90
שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות