תופעה: סרטוני מין בוטים בקבוצות ילדים ברשת

המטה הלאומי להגנת על ילדים ברשת ולהב 433 הודיעו כי בשבועות האחרונים התגבה תופעה של הפצת סרטונים בעלי תכנים מיניים בקבוצות שונות ברשתות החבריות. המשטרה להורים: "למדו את הילדים להיזהר"
נעמה כהן |
לשמור על הילדים. אילוסטרציה

המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת ויחידה 105 בלהב 433 פרסמו הודעה ובה הם מבקשים להביא לידיעת ההורים כי בשבועות האחרונים התגברה תופעת הפצת סרטונים בעלי תכנים מיניים בוטים המופצים בקבוצות שונות ברשתות החברתיות אליהן מצרפים בעיקר קטינים או כהודעה ב"פרטי".

במשטרה קוראים להורים לגלות מעורבות ואחריות בפעילות הילדים ברשת, לשוחח עמם, להסביר להם ולוודא כי הם מבינים את הסכנה הטמונה בצפייה בסרטונים מסוג זה. להימנע מלשתף פעולה עם שולחי הסרטונים או אנשים שאינם מכירים ולהימנע מהפצת סרטונים שכאלו בעצמם שכן בעצם השיתוף הם עלולים לעודד אחרים לפגוע בעצמם.

על פי ההודעה, צפייה בתכנים אלו עלולה להוות אמצעי לתקיפה מינית של קטינים מתוך מטרה לחקות את התוכן אליו נחשפו. "משטרת ישראל מעודדת את כל מי שנפגע או נחשף לפנות למוקד 105 ולדווח", כך נכתב.

המשטרה ריכזה מספר המלצות למשתמשים ולהורים בנושא גלישה בטוחה: אפליקציית וואטסאפ מאפשרת את היכולת לקבוע מי יכול לצרף אתכם לקבוצה ומי לא. כמו כן, קיימת האפשרות למנוע מכל מי שאינו ברשימת אנשי הקשר לצרף אתכם לקבוצות. במשטרה ממליצים להשתמש באפליקציות ובשירותים לסינון תכנים שמציעים ספקי אינטרנט באתרים שלהם.

המשטרה מייעצת להורים להסביר לילדיהם את ממד אובדן השליטה ברשת: ברגע שלחצו על כפתור "שלח", אין דרך חזור, לא ניתן למחוק את התוכן מהרשת והתפוצה של התמונה/סרטון כבר לא בשליטתם. "למדו את הילדים כי זהויות ברשת יכולות להיות שקריות והורו להם לא לפתוח הודעות, מיילים, קישורים וכו' מאנשים שאינם מכירים".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות