הפרוטקשן מאיש הפרוטקשן לא עבד

עבריין שהפעיל "צבא של ילדים" סחט מבעל מכולת מאות אלפי שקלים. גם המתווך שאמור היה לגשר ולעשות סוף לסחיטה, חבר לעבריין והצטרף לפרשה
ציון חן |

במרבית המקרים, עבירות של פרוטקשן (דמי חסות) מעסקים וסחיטה לא נחשפות, אלא אם הקורבן חושף בפני המשטרה את מה שעובר עליו. בעל מכולת מפוחד ומאוים מאשדוד, הפך להיות פרה חולבת של מזומנים עבור עבריין אשדודי מוכר, ונאלץ בסופו של דבר לשתף את המשטרה לפני שיפשוט רגל. המשטרה מצידה כמובן מסתירה את עצם הפרשה, כי זה פוגע בנתוני הפשיעה ומצביע עובדתית על קיומן של עבירות פרוטקשן וסחיטה באיומים אליהן חשוף כל בעל עסק באשר הוא. כך שאם התקשורת לא מגלה, הוא בבחינת "פרוטקשן שלא היה".

תחילתה של הפרשה הוא במפגש של נערה שעבדה במכולת באשדוד, ופוטרה בתקופת הקורונה. היא סיפרה על כך לידיד עבריין שלה, שרק לאחרונה השתחרר מהכלא לאחר שישב שנתיים על אלימות חמורה. היא טענה בפניו כי באחד הימים ניסה בעל המכולת, לחבק אותה במחסן "אל תדאגי, הכל טוב. אנחנו נוציא מזה משהו, לפחות 5000 שקל". הנערה אמרה לחבר העבריין כי היא אינה רוצה כל קשר לכך, והוא השיב לה "מעכשיו את כבר לא קשורה לעניין. מעכשיו זה העניין שלי".

מיד לאחר המפגש של העובדת לשעבר עם העבריין, נכנסה חבורת נערים אל המכולת, הקימו רעש, והביכו את הבעלים בצעקות שהוא "נוגע בבחורות". אחריהם נכנס העבריין לחנות, הורה להם לצאת ואמר לבעלים שאם הוא לא רוצה שהנערים יחזרו ויעשו לו בלאגן, עליו לשלם לו מידית 1500 שקלים. "בעל המכולת, אשר חשש מחזרתם של הנערים לחנות, הוציא מהקופה 1500 שקלים ומסר אותם לעבריין אשר הבטיח כי ישתיק את הנערים", סיפרו במשטרה.

אבל זה לא נגמר כאן. כבר ביום למחרת הגיע העבריין שוב ומסר לבעל המכולת כי הנערים רוצים עוד כסף ודרש ממנו עוד 2000 שקלים, שבעל המכולת נאלץ למסור לו.

"בהמשך לכך, ומדי יום, התקשר העבריין לבעל המכולת ודרש ממנו עוד ועוד כספים, שאם לא כן, הנערים יגיעו, יהפכו לו את החנות ויפיצו עליו בקהילת מגוריו כי הוא 'נוגע בבחורות'", סיפרו במשטרה. באופן הזה, כבר בשבוע הראשון נסחט בעל המכולת ב-10 אלפים שקלים. בשבוע השני, התקשר העבריין אל בעל המכולת ומסר לו שאם הוא רוצה "לסגור את הסיפור", כדבריו, עליו להגיע לפגישת גישור איתו ועם אנשים נוספים בסכום פיצוי שינוע בין 20-30 אלף שקל. "זה סכום לא גדול אם אתה רוצה לשמור על החנות שלך", אמר לו העבריין.

בעל המכולת יצר קשר עם מכר שיעזור לו, וזה חיבר אותו עם עבריין אחר, שאמר לו שהוא יוכל לפתור בעבורו את הבעיה. אך במקום זאת, העבריין הזה יצר קשר עם הסוחט, ויחד הם חברו על מנת לסחוט את בעל המכולת ביחד.

העבריין המגשר הביא חבר נוסף, ויחד הם מסרו לבעל המכולת שהם סגרו לו את הסיפור בעבור 100 אלף שקל בתשלומים חודשיים. "אחרת יגיע העבריין הסוחט ויהרוס לך את החיים", איימו עליו. לכל מפגש של העברת הכסף היו העבריין "המגשר" וחברו מגיעים אל בעל המכולת, ומבצעים עליו בדיקה גופנית על מנת לוודא שאין הוא נושא מכשיר הקלטה. בסהכ, העביר להם בעל המכולת במהלך החודשים הבאים 117 אלף שקלים.

לאחר שקיבל הודעה מהעבריין "המגשר" כי תמה תקופת התשלומים, ביקש "המגשר" כעת גם כסף לעצמו. "הוא דרש מבעל המכולת 40 אלף שקל תוך שהוא מאיים עליו שיש הרבה עבריינים בשכונה, ושאם לא ישלם להם, העבריינים האלה יגרמו לו נזק לחנות", הסבירו במשטרה.

לאחר שבעל המכולת שילם גם לשני הסוחטים החדשים שלו 40 אלף שקל, הם דרשו ממנו כעת גם תשלום פרוטקשן חודשי של 5000 שקלים. "זה בשביל שנשמור על החנות ונטפל בכל מי שמתקרב אליה", הם אמרו לו. בעל המכולת אמר להם כי הוא מרושש, אבל לסוחטים החדשים היה רעיון של הוצאת תלוש משכורת לאחד מהם.

בעל המכולת סירב, אך בשל חששו מהם, הסכים לתשלום פרוטקשן של 3500 שקל בחודש. בתקופה הזאת, "ישב" העבריין הסוחט הראשון בכלא, ומייד כשהשתחרר הוא חזר אל בעל המכולת. הוא דרש ממנו אלפי שקלים, אחרת יעשה לו בלאגן גדול. "יש לי צבא של ילדים, ואם לא תשלם, הם יהפכו לך את החנות", הוא איים עליו וסימן בידו סימן של אקדח", תיארו במשטרה את ה"הסרט הרע" אליו נקלע בעל המכולת המבוהל, שמיהר לשלם שוב אלפי שקלים לעבריין שחזר.

העבריין המשיך לסחוט את בעל המכולת ולמרר את חייו, עד אשר הוא פנה למשטרה שבהדרכה ובתיעוד מפגשים שלהם בהעברות הכספים והסחיטה, נעצרו העבריין, העבריין "המגשר" וחברו.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות