נטורופת תובע את עיתון הארץ: "הצגתם אותי באופן מלגלג ומשפיל"

כותרת מלגלגת ולפעמים פשוט מרכאות אירוניות במכוון אולי מבדרים את הקוראים, אבל יכולים להיות מכה אנושה לעסקיו וכבודו של האדם. לעתים המכה מכאיבה מספיק כדי לצאת ולבקש את סיועו של בית המשפט
דנה לווינסקי |

לבית משפט השלום בתל אביב הוגשה תביעת דיבה מטעם ד"ר אלי טופר נגד עיתון הארץ והכתבת טלי חרותי סובר, בשל כתבה שפורסמה נגדו. על פי התביעה, שהוגשה על ידי עו"ד יצחק מצליח, שהעמיד את התביעה על סכום של 400 אלף שקלים, מדובר בכתבה שגרמה לפגיעה קשה בתובע ולשמו הטוב.

על פי התביעה, לפני מספר שנים פרסמה טלי חרותי סובר כתבה בעיתון "הארץ", שכותרתה "דוקטור מזויף מאוניברסיטה מזויפת מוכר רפואה מזויפת". לפני כשנה עודכנה הכתבה באתר, אולם לשון הרע כלפי התובע נשארה ללא שינוי. הכתבה פורסמה במסגרת הבלוג "אשה עובדת" של חרותי-סובר.

כאמור, על פי התביעה, כבר בכותרת ניתן להבחין בפגיעה הקשה שנכונה לתובע ולשמו הטוב: 'דוקטור מזויף מאוניברסיטה מזויפת מוכר רפואה מזויפת', ובכותרת המשנה: "ה"דוקטור" מספר לכם שהוא מומחה ברפואה אורתומולקולרית? אל תיפלו בפח. נטורופתים מתוחכמים מוכרים לכם "רפואה" אמיתית כמו התואר שלהם".

עו"ד מצליח טוען כי הפרסומים הללו מהווים לשון הרע כלפי ד"ר טופר. "התובע יטען כי בחינת המשמעות של כל אחד ואחד מהביטויים להלן, על פי אמות המידה המקובלות על האדם הסביר, באופן אובייקטיבי, המושען הן על מובנם הפשוט של דברי הפרסום המפורשים והן על האמור "בין שורותיו" כפי שמכלול זה עשוי להתקבל ולהתפרש בעיני האדם הסביר, מחד, וכי הדברים שנאמרו מהווים לשון הרע", כתב עו"ד מצליח והוסיף: "התובע יטען כי אופן אמירת הפרסומים להלן מהווה 'פרסום' בהתאם לסעיף 2 לחוק וכי פרסום זה הביא לתוצאה של השפלת התובע, ביזיונו, לבוז וללעג בעיני מכריו ולקוחותיו (הקיימים והפוטנציאלים), פגיעה בעסקיו, במשלח ידו ובמקצועו".

עו"ד מצליח ציין שהשימוש בגרשיים עבור ״דוקטור״ הציג את התובע באופן מלגלג ומשפיל ואף אינו אמת, שכן בידיו תעודות המוכיחות ללא בדל של ספק את היותו דוקטור (PhD. ND). גם השימוש במילים ״אל תיפלו בפח״ מציג את התובע כאילו הוא מנסה להפיל אנשים תמימים בפח, ולא כן היא. "ההיפך הוא הנכון – התובע עושה שימוש בכל ניסיונו ויכולותיו על מנת לעזור למטופליו", נכתב בתביעה.

עוד עלה מהתביעה כי בכתבה לא הפסיקו להטיח רמזים מרמזים שונים כנגד התובע, בינהם כי הקורא הסביר יסיק שהתובע אף הוא הבטיח לרפא סרטן, ולא כך היא. התובע מעולם לא הבטיח ואף לא רמז שיוכל לרפא סרטן באמצעות אורתומולקולריה ו/או נטורופתיה. "ההשוואה הזו של הנתבעים משפילה, מבזה ופוגעת באופן אנוש בעסקו של התובע", כתב עו"ד מצליח.

בחלופת המכתבים בין עיתון הארץ לעו"ד מצליח, טענו באי כוחו של העיתון בתגובה כי הם דוחים את דרישותיו. לטענתם, תואר הדוקטור נרכש בהתכתבות, ללא תארים אקדמיים קודמים ואינו מוכר בישראל, וכי לפני שפורסמה הכתבה, הכתבת חרותי סובר שוחחה עימו ובקשה ממנו את תגובתו, אך לא היה בידיו שום מסמך המלמד על נכונות הצהרותיו.

________________________________

עו”ד יצחק מצליח

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות