סחט צעיר ערבי הומו שהכיר באינסטגרם ואיים לעשות לו אאוטינג

הסוחט יצר קשר של מסרים וסרטונים אינטימיים עם המתלונן באמצעות אינסטגרם, ואז פנה אליו מחשבון אחר ואיים לחשוף את התמונות אם לא יקבל כסף
נעמה כהן |
אינסטגרם

לבית המשפט השלום בנצרת הוגשו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים נגד אחמד בן באסם רביע, בן 23, מירושלים, שסחט צעיר כבן עשרים מאזור נצרת, ואיים שיפיץ תמונות וסרטונים אינטימיים ששלח לו המתלונן דרך אינסטגרם, על רקע נטייתו המינית של המתלונן.

על פי כתב האישום, לפני כשלושה שבועות פנה רביע אל המתלונן, שלא הכיר קודם לכן, באמצעות האינסטגרם. השניים החלו להתכתב בהודעות פרטיות. במהלך ההתכתבויות, הציג עצמו רביע בכזב כבחור בן 24 בשם אחמד אבו סולטאן, שגר בסח'נין. זאת על אף שהתגורר בירושלים, שמו שונה והוא בן כ-23.

במשך מספר ימים ניהלו השניים התכתבויות בנושאים אישיים, לרבות העברת תמונות וסרטונים אינטימיים המלמדים על נטייתו המינית של המתלונן. כעבור כמה ימים פנה רביע אל המתלונן באמצעות חשבון אינסטגרם אחר, תחת שם בדוי, ודרש מהמתלונן 20,000 שקלים, תוך שהוא מאיים עליו בכוונה להפחידו שאם לא יעביר לו את הכסף, יחשוף את התכנים המיניים ויפיץ אותם ברבים.

עוד עלה כי בהמשך לסחיטה, הסכים רביע להצעת המתלונן לקבל חצי מהסכום בשלב ראשון ואת החצי השני כעבור מספר ימים. לשם העברת הכספים, קבע רביע להיפגש עם המתלונן באזור הצ'ק פוסט בחיפה. בדרכו למפגש נעצר רביע על ידי משטרת ישראל.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים נכתב על ידי התביעה כי: "חומרת המעשים המיוחסים למשיב אותם ביצע כלפי המתלונן, תוך יצירת תנאים בהם אותו מתלונן לא יוכל לסרב לדרישותיו ולדווח למשטרה פן יפגע קשות, מלמדים על מסוכנותו ומקימים עילת מעצר. המבקשת תטען לעניין זה כי יש לתת את הדעת לכך שהמשיב נקט בדרך מתוחכמת, ביצע את העבירות באמצעות האינטרנט בדרך שניתן לבצעה מכל מקום, תוך חדירה לפרטיות, ובסחיטה תוך שימוש בתמונות שקיבל במרמה, הכל בשביל השגת כספים במרמה מקורבן… בעבירות מן הסוג המיוחסות לעורר נקבע כי קיים קושי מובנה בשחרור לחלופת מעצר, שכן, לרוב הראיות המבססות עבירה של סחיטה באיומים, עשויות להצביע גם על חשש מפני שיבוש מהלכי משפט בדרך של איום על קורבנות העבירה, תוך כדי ניהול ההליך המשפטי".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות