התחזה לכירורג שד וביצע מעשים מגונים בנשים שגם שילמו לו

לאחר שנחשף בתחקיר עיתונאי לפני כמעט שנתיים ולאחר שימוע, הוגש סוף סוף כתב אישום נגד אורי עידן, שנהג להציג עצמו ככירורג שד מומחה כדי למשש נשים
מעיין לביא |
אורי עידן. צילום: דוברות המשטרה

לבית משפט השלום בתל אביב, הוגש כתב אישום נגד אורי עידן, בן 55 מהרצליה, בגין מעשים מגונים שבוצעו במרמה וריבוי עבירות ניסיון למעשה מגונה במרמה. עידן התחזה לכירורג שד, ביצע בדיקות גופניות בנשים ואף גבה מהן כספים.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד נועה בר, הנאשם שימש כמנכ"ל ובעלים של חברת הפקת ספרים דיגיטליים. בין השנים 2010-2018 הפעיל הנאשם בלוג אינטרנטי בנושא כירורגיית שד – "סיפורים מחדרו של רופא". בבלוג, אשר הכיל מידע רפואי רב, הציג עצמו בכזב כד"ר הארי דרוקר, רופא כירורג המתגורר מקנדה, תוך הצגת פרטים על השכלה וניסיון מקצועי בקנדה. במסגרת הבלוג, התכתב הנאשם עם נשים ונהג לספר כי אין לו קליניקה בישראל וציין מועדים, כחלק ממצג השווא, בהם הוא צפוי להגיע לישראל. הנאשם הציע לנשים להיפגש עמו במועדים שמסר במסגרת מצג השווא. על פי הדיווחים, הוא השתדל לקבוע עם נשים חרדיות מתוך מחשבה שהסיכוי שהן יתלוננו נמוך יותר.

על פי האישום הראשון, בשנת 2015 פנתה א.א. דרך הבלוג על מנת לקבל מענה למצב רפואי ממנו סבלה. הנאשם הציג עצמו בכזב כרופא, תשאל אותה אודות הבעיה ממנה היא סובלת, והציע לה לפגוש בו לכשיגיע לישראל. בהמשך להתכתבות, ביולי 2015, הגיעה המתלוננת למשרדי החברה לפגישה עם הנאשם. הנאשם תשאל את המתלוננת לגבי מצבה הרפואי והסביר לה כי לצורך האבחון עליו לבצע בה בדיקה גופנית. במסגרת הבדיקה נגע הנאשם בחזה של המתלוננת, והציע לה המשך טיפול בדרך של עיסויים. המתלוננת ששוכנעה על ידי דברי הכזב ומצג השווא כי עברה בדיקה רפואית, שילמה לנאשם עבור הבדיקה.

על פי האישום השני, תחקירנית בידיעות אחרונות/ ynet פנתה לנאשם במסגרת עבודתה, ולאחר שנודע לה על החשדות בעניינו. התחקירנית הציגה עצמה כמי שסובלת מבעיה רפואית ומבקשת את חוות דעתו. הנאשם הציג את עצמו בכזב כרופא, והציע לבדוק אותה כשיגיע לארץ. בנובמבר 2018 הגיעה התחקירנית למשרדי החברה, שם פגשה בנאשם. הנאשם שאל אותה לגבי מצבה הרפואי והורה לה להוריד את חולצתה לצורך בדיקה רפואית. בשלב זה יצאה התחקירנית ממשרדי החברה ולא שבה.

התחקיר שפורסם נגד אורי עידן בידיעות אחרונות

על פי האישום השלישי, במהלך השנים 2015-2018, במספר רב של הזדמנויות התכתב הנאשם עם נשים באי מייל, הציג את עצמו בכזב ככירורג שד והציע להיפגש עמו לבדיקה פרונטלית. באישום מתוארת פנייתן של שלוש נשים שפנו לנאשם להתייעצות אך החליטו שלא להיפגש עמו.

כתב האישום הוגש לאחר שנדחו טענות הנאשם בשימוע.

נציין כי ברשת האינטרנט מפורסם עמוד בשמו של אורי עידן, ובו נטען כי כל החשיפה וההאשמות הן חלק ממאבק של קבוצת ידיעות בהוצאת הספרים הדיגיטליים שלו. כמו כן, בעבר הוצע ככל הנראה ספר פרי עטו של "הארי דרוקר" למכירה על ידי הוצאת הליקון ספרים, השייכת לאורי עידן.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות