חשד: הבריחו 30 אלף פקטים של סיגריות

רשות המסים עצרה את אבו נג'מה סעאדה וחלבי ראפע בחשד שהבריחו את הסחורה שהמס בגינה עומד על כ-5 מיליון שקלים. הסיגריות הוחבאו ב-600 ארגזים שהכילו לכאורה כוסות נייר. ביהמ"ש שחרר את השניים בתנאים מגבילים
אייל חן |
ארגזים מלאים בפקטים. אילוסטרציה

מחירי הסיגריות שהולכות ומתייקרות בשל המיסים הגבוהים והרווח שניתן להשיג ממכירתן, מוביל אנשים למצוא שיטות להברחת סיגריות. אבו נג'מה סעאדה, בעל חברת אינטגרום בע"מ, וחלבי ראפע, נעצרו על ידי רשות המיסים, בחשד להברחת 30 אלף פקטים של סיגריות, שהמס בגינם, עומד על כ-5 מיליון שקלים. השניים הובאו בפני שופט בית משפט השלום בירושלים, אורן סילברמן ששחרר אותם בתנאים מגבילים.

במחלקת חקירות מכס ומע"מ ירושלים, התנהלה חקירה יחד עם בית מכס אשדוד, נגד חברת אינטגרום בע"מ, החשודה בהברחת סיגריות דרך נמל אשדוד. החקירה נפתחה בעקבות בדיקה שנערכה למכולה אותה ייבאו החשודים, שהכילה על פי מסמכי הייבוא שהוגשו למכס, 1208 ארגזים שבהם כוסות נייר. בבדיקה אכן נמצאו כ-600 ארגזים המכילים כוסות נייר בקדמת המכולה, אך בבטן הפנימית של המכולה נמצאו 608 ארגזים זהים שהכילו כ-30 אלף פקטים של סיגריות.

על פי החשד, סעדה, בעל החברה, פעל יחד עם ראפע חלבי להברחת המכולה. שווי המס שהייתה אמורה לשלם החברה עבור הסיגריות הוא 5 מיליון שקלים.

השופט אורן סילברמן, אליו הובאו השניים לדיון שחרר אותם בתנאים מגבילים ביניהם ערבות עצמית על סך 200 אלף שקלים כל אחד, ושני ערבים צד ג' על סך 150 אלף שקלים כל אחד.
____________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אורן סילברמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות