אוהד כדורגל זוכה מאישום על תקיפת שוטרים – "השוטר הפריז התיאור האירוע"

האוהד נאשם כי דחף שוטר במהלך משחק באצטדיון בלומפילד ואיים עליו "אני אראה לך מי גיבור פה", אולם ביהמ"ש החליט לזכות אותו וקבע כי "היו סתירות מהותיות בין גרסאות השוטרים"
דניאל בן חמו |
עונש קל לאוהד בית"ר שתקף קבוצה מתחרה
אילוסטרציה

עימותים בין שוטרים לאוהדי כדורגל הם עניין די שכיח בנוף הישראלי, אוהד כדורגל שהגיע לבלות באצטדיון בלומפילד ביפו, ביחד עם אחיינו הואשמו בתקיפת שוטרים איומים, שימוש בכוח למנוע מעצר. האחיין הגיע להסדר טיעון והורשע בעבירה של הפרעה לשוטר במילוי תפקידו ואילו השני המשיך עם המשפט עד הסוף וזוכה על ידי בית המשפט שקבע בין השאר כי "היו סתירות מהותיות בין גרסאות שני השוטרים".

כנגד הנאשם ואחינו, הוגש כתב אישום. אחיינו של הנאשם הודה בכתב אישום מתוקן, בעבירה של הפרעה לשוטר במילוי תפקידו ו במסגרת ההסדר נמחקו עבירות של תקיפת שוטר בעת מילוי תפקידו וכן עבירה של שימוש בכוח למניעת מעצר. הנאשם עצמו לא אותר וכאשר אותר, הוגש כנגדו כתב אישום מחודש שעל פיו שני שוטרים שהבחינו בקבוצת אוהדים ששותים אלכוהול שפכו את המשקאות האלכוהוליים ולאחר שהשוטרים התכוונו לעזוב את המקום, תקף הנאשם את אחד השוטרים בכך שדחף אותו מאחור.

השוטר, נטען באישום, הסתובב והנאשם שממנו נדף ריח אלכוהול איים על השוטר באומרו: "כן, אין לך מה לעשות. לך תוריד מדים אני אראה לך מה זה", הנאשם חזר על איומו, אגרף את שתי ידיו ואמר: "לך תוריד את המדים שלך אני אראה לך מי גיבור פה.. לך תוריד מדים ואני אזיין אותך". עוד נטען בכתב האישום כי השוטר ביקש לעכב את הנאשם, הנאשם סירב ואמר לו: "מי אתה בכלל אני לא בא" והדף את ידו השמאלית של השוטר. השוטר הודיע לו שהוא עצור. הנאשם, כך נטען עוד, התנגד למעצרו בכוח. השוטר הצליח להפיל את הנאשם על מכסה מנוע של רכב בעזרת השוטר השני שהגיע למקום והצליח לאזוק אותו.

הנאשם טען לחפותו מלכתחילה, הוא טען כי לא תקף את השוטרים, לא איים עליהם והאירוע בניגוד לטענת המשטרה אירע לפני המשחק והוא הציג את כרטיס הכניסה לאצטדיון שלם שהביקורת לא נקרעה ממנו. הנאשם הכחיש מכל וכל כי איים על השוטר ואמר: "אני אהיה עצבני מכוסית של וודקה?". הנאשם מסר: "לא התנגדתי למעצר, הם קיפלו אותי לא התנגדתי". הנאשם גם טען כי אחיינו לא תקף את השוטרים, רק צעק עליהם.

השופט דניאל בארי, קיבל את טענות הנאשם וכאמור זיכה אותו מהעבירות אשר יוחסו לו. "התרשמתי", כתב בהחלטתו, "כי השוטר לא דייק בתיאור האירוע. השוטר מציין בדוח שלו שהתנהלה שיחה ממשית בינו לבין הנאשם כשהוא שואל אותו מספר פעמים על דבריו השוטר השני מעיד על החלפת דברים בודדים בפניו ומציין כי היה עיכוב ולאחר מכן מעצר… גם לעניין האלימות שהפעיל האחיין נגד השוטרים ישנן סתירות מהותיות בין גרסאות שני השוטרים. בניגוד לעמדת המאשימה, אין ספק כי האירוע התרחש לפני המשחק, הכרטיסים שלא עברו ביקורת בכניסה מעידים על כך".

עוד הוסיף השופט: "הייתה אווירה מתוחה בין האוהדים מבאר שבע על רקע שפיכת האלכוהול שהביאו איתם. דבר זה כנראה גרם למתח לשוטר שהפריז בתיאור האירוע. הנאשם עשה עליי רושם אמין. התרשמתי כי תיאור הדברים על ידו תואם יותר את מה שהתרחש בפועל".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות