חמישה ברכב עם אקדח

שלושה עבריינים מוכרים ושתי בחורות נעצרו בשעת לילה מאוחרת מאוד, עם פגיון בכליו של אחד ואקדח בתא המטען. מה בדיוק קורה פה? בינתיים הם נשארו במעצר, עד שהמשטרה תברר
ציון חן |
אקדח, ארכיון.

שוטרי אשקלון עצרו אתמול, בחמש לפנות בוקר, רכב ובו חמישה אנשים. מלפנים ישבו הנהגת, תושבת אשקלון בת 33, שהיא גם בעלת הרכב. לצידה ישבה חברתה, אשקלונית גם היא, בת 28. אבל מי שישב במושב האחורי, הם אלו שהעלו את עניינם של השוטרים, שלא באמת היו צריכים את תעודות הזהות שלהם על מנת לדעת מי הם.

שלושת הנוסעים הנוספים, כולם גברים (26,38,39), הם עבריינים מוכרים היטב למשטרה, או כפי ששופטת המעצרים באשקלון עדי אייזדורפר כינתה אותם "בעלי עבר פלילי מכביד".

השוטרים ביצעו בדיקה ברכב, ובאופן כמעט לא מפתיע מצאו בתא המטען תיק, ובו אקדח עם כדור בקנה. החמישה נשאלו לגבי התיק, וכולם השיבו בהכחשה גורפת לגבי ידיעה על הימצאותו של התיק בבגאז'. בדיקת האקדח במסוף המשטרתי באמצעות המספר הסידורי שעליו, העלה כי מדובר באקדח שהוכרז כנגנב ע"י בעליו.

בחקירתם, כל החמישה דיברו, ענו, השיבו ומסרו גירסה לגבי הנסיעה המשותפת שלהם מאשקלון ליעדים שונים וחזרה, שארכה כחמש שעות. הנהגת טענה כי הבחורים ביקשו ממנה להסיע אותם, ואילו מי שנחשב לעבריין הבעייתי ביותר ברכב (39), טען כי הוא היה בסה"כ טרמפיסט.

מדובר בעבריין אשקלוני שבעברו רשומים שני ארועים חריגים במיוחד. הוא ריצה כבר מאסר של 14 שנים על הריגת בחורה, לאחר שהפרקליטות לא הצליחה להוכיח כי היתה לו כוונה לרצוח. במקרה נוסף מהעבר, הוא נתקל בבלשים שרדפו אחריו, וכשהם התקרבו שלף עליהם אקדח ואיים עליהם. גם בחודשים האחרונים הוא נעצר על רקע סכסוכי עבריינים בעולם הפשע. כך שלמצוא אקדח בסביבתו זה לא ממש מפתיע.

כאמור, גם השניים האחרים מוכרים למשטרה.

האשקלוני הנוסף (26), שהוא גם בן זוגה של הנהגת, החזיק על עצמו לא סכין ולא אולר אלא את מה שהמשטרה כינתה "פגיון". הבחור השלישי הוא אשדודי, ומהחקירה עולה כי ארבעת האשקלונים אספו אותו מאשדוד.

במשטרה מסרבים למסור האם מעצר הרכב היה מקרי או לא, אך מניואנסים שונים במהלך הדיון בבקשה להאריך את מעצרם, עולה כי המשטרה ככל הנראה ידעה את מי היא עוצרת, ולמה. כך, לדוגמא, פלט טוען המעצרים כי ידוע להם כי החמישה היו יחד מספר שעות, ואז מיהר לסדר את אמירתו והוסיף כי הוא נשען על דברי הנהגת, שסיפרה זאת בחקירתה. בשלב מסוים הוא אף נשבר והודה כי מידע מודיעיני אודות החמישה והאקדח התקבל במהלך הלילה.

משום מה, אף שוטר במעמד עיכוב הרכב והחיפוש בו לא טרח לשלוף טלפון ולתעד את מציאת התיק עם האקדח, או את הימצאותו בתא המטען. דבר שהיה יכול לחסוך הרבה כאב ראש. אך שוטרי לכיש לא הצליחו עוד להבין שזה בדיוק המקרה בו הם היו צריכים לצלם את התיק בבגאז'.

בדיון בבית המשפט התאמצו עורכי דינם של החמישה לשכנע כי אין צורך בהחזקת חמשת התמימים כלואים, וניתן להמשיך את החקירה גם בתנאי מעצר בית, אליו לשם הם ביקשו לשחרר אותם. השופטת לא רצתה ככל הנראה לחבל בשליטת המספר חמש המתנוסס מעל כל הארוע הזה (5 חברים בנסיעה של חמש שעות שנעצרו בחמש בבוקר), והאריכה את מעצרם בחמישה ימים, כך שגם לחמשוש הם לא יצאו.


לצפיה ודירוג כבוד השופטת עדי אייזדורפר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות