מושבניקים הקימו משטרה פרטית ותקפו תושב שחשדו בו בגניבה

כמה מושבניקים מהדרום הקימו משמר מקומי, מעין משטרה פרטית. אבל כשחשדו בתושב המקום שהוא מנסה לגנוב את מכוניתה של אמו של אחד מהם, הפכו ברגע למיומנים באלימות משטרתית
מעיין לביא |
משמר הלילה מאת רמברנדט. המשטרה הפרטית של מושב אמסטרדם

כשהמשטרה לא מספיק חזקה ומטילה מורא על עבריינים, אזרחים לוקחים את החוק לידיהם. לבית משפט השלום באשקלון הוגשו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים, נגד שלושה נאשמים ממושב תלמים, אשר הקימו על דעת עצמם כוח "שיטור אזרחי" במושב. על רקע חשדם שתושב המושב היה מעורב באירוע נסיון גניבת רכב, הם תקפו אותו באכזריות, דקרוהו בסכין, ניסו להכניסו לתא המטען וגנבו את כספו.

על פי כתב האישום שלושת הנאשמים, גיא טל, בן 29, עידן אלגבסי, בן 33 ואביעד מזוז, בן 31, הקימו יחד עם אחרים קבוצת ווטסאפ "שמירת תלמים". ולפני כשבוע בשעות הלילה, על רקע חשדם כי המתלונן השתתף באירוע נסיון גניבת רכבה של אמו של טל, השלושה איימו על המתלונן, תקפו אותו באכזריות באגרופים, סכין ומקל, חנקו אותו וגנבו את כספו.

תוך כדי התקיפה, ניסה המתלונן פעם אחר פעם להסביר לנאשמים כי יש להם טעות בזיהוי, אך הם לא שעו לתחנוניו והמשיכו לתקוף אותו. עוד עלה מכתב האישום, כי אלגבסי החל לגרור את המתלונן כשהוא פצוע ומדמם לעבר תא המטען של רכבו, תוך שהוא צועק לאחרים שיבואו לעזור לו להכניס את המתלונן לתא המטען. כתב האישום מייחס לנאשמים ביצוע עבירות של סחיטה בכוח, חבלה, פציעה בנסיבות מחמירות, וכן לאלגבסי מיוחסת בנוסף עבירה של גניבה.

הפרקליטות מבקשת לעצור את שלושת הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם, ובבקשת המעצר נכתב כי למשטרה יש את הפלאפונים של השלושה, ונמצאו התכתבויות שלהם ושל אחרים. במסגרת הקבוצה מצאו גם את תמונת המתלונן כשהוא חבול ופצוע, ומתחת לתמונה נכתב 'נתפס'.

"המשיבים חברו יחד עם אחרים והקימו על דעת עצמם כוח שיטור אזרחי, נטלו את החוק לידיהם נטפלו למתלונן חף מפשע, איימו עליו, תקפו אותו, דקרו אותו ואף גנבו את כספו, על על רקע חשדם כי השתתף באירוע של ניסיון גניבת רכב במושב מגוריהם", נכתב בבקשת המעצר, והוסיפו: "התנהלות המשיבים מוכיחה כי מדובר באנשים הסבורים כי הם מעל החוק, ולא יהססו לנקוט באלימות קשה ולפגוע בזולתם באכזריות לשם השגת מטרותיהם".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות