בשל מגבלות קורונה: טקסי זיכרון אישיים לנספי אסון הכרמל

מדי שנה מתקיים טקס רב משתתפים ברחבת אנדרטת הזיכרון על הר הכרמל בכדי לכבד את הנספים. השנה, בעקבות האיסור על התקהלויות, מתקיימים אירועים מצומצמים לזכרם של 44 שלא שרדו את השריפה
דנה לווינסקי |
אסון הכרמל אנדרטה נספים כיבוי אש
זוכרים את הנספים. ארכיון. צילום: פלאש 90

לפני 10 שנים, ביום חמישי, ה-2 בדצמבר 2010, רב נר ראשון של חג החנוכה, פרצה שריפת יער על הר הכרמל. כוחות כיבוי והצלה רבים פעלו לטיפול באסון ופינוי אזרחים מאזורי הדליקה וביניהם כוחות שב״ס שפינו את השוהים בבית סוהר ׳דמון׳. צוערי שירות בתי הסוהר שנשלחו למשימת פינוי הכלואים ואנשי הסגל מבית הסוהר ‘דמון’ נקלעו בעודם באוטובוס למלכודת אש בין מחצבות קדומים לבית אורן. באסון הנורא נספו 37 צוערי שב”ס, נהג האוטובוס, שלושה לוחמי אש ושלושה קציני משטרה שניסו להציל את נוסעי האוטובוס הבוער.

מדי שנה מציינים גופי המשרד לביטחון פנים את יום האסון בטקס מרכזי רב משתתפים ברחבת אנדרטת הזכרון על הר הכרמל שהוקמה לזכר הנספים בשריפה.

בשל התפרצות נגיף הקורונה, ובעקבות המגבלות האוסרות על התקהלות, הודיעו המשרד לביטחון הפנים, שירות בתי הסוהר, משטרת ישראל ושירות כבאות והצלה כי הטקסים לציון עשור לאסון יערכו בצורה אישית ומצומצת.

בשל הגבלות נגיף קורונה, הוחלט על קיום מספר אירועים ייחודיים לזיכרם של החללים, הראשון שבהם הוא טקסי זיכרון אישיים עבור המשפחות השכולות במהלכם ילוו בני המשפחות באופן אישי לאנדרטת הנופלים בכרמל לטקס אישי ואינטימי עם נציגי היחידה בה שירתו החללים.

בתחילת השבוע החלו המשפחות השכולות לעלות לטקסי זיכרון באנדרטה, והיום (יום ה') בשעה 14:00 יתקיים הטקס האחרון. כל משפחה תעלה כקפסולה בכדי למנוע התקהלות ותוך שמירה על הנחיות עטית המסיכות ושמירה על ריחוק חברתי דרוש.

עם עלייתה להר, תלווה כל משפחה על ידי מפקד היחידה של הנופל, קצינת הנפגעים וקצינת רווחה. כל משפחה תשתתף בטקס זיכרון אישי אל מול האנדרטה. מפקד היחידה ישא דברים, יודלק נר זיכרון אישי ויונח פרח. כלל המפגשים יתועדו.

עבור 10 החללים להם לא יהיה ייצוג משפחתי במהלך השבוע, ועל כן ייערך טקס אישי על ידי קציני שב”ס, אשר יתועד וישלח למשפחות השכולות.

"המשרד לביטחון הפנים, שירות בתי הסוהר, משטרת ישראל ושירות כבאות והצלה", נכתב בהודעה המשותפת, "מרכינים ראש לזכר הנופלים אך נושאים מבט קדימה מתוך תחושת אחריות להנצחת זכרם ומורשתם".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות