פוטרה לאחר שנפגעה בעבודתה ולא הוצעה לה משרה חליפית

מורה שיקומית בחינוך המיוחד החלה לסבול מבעיות בריאות שונות עקב עבודתה המאומצת. במקום שהעמותה בה עבדה מעל 30 שנה תמצא לה תפקיד המתאים למגבלותיה החדשות, היא פוטרה ללא שימוע וללא מאמץ ולו סימלי למצוא פתרון הוגן
נעמה כהן |

תביעה בסך כמיליון שקלים הוגשה לבית הדין לעבודה נגד עמותה, הפועלת בעיקר על חשבון הקצבות ותמיכות מהמדינה, המפעילה מרכז לטיפול ושיקום ילדים. התביעה הוגשה על ידי אישה אשר עבדה בעמותה כמורה שיקומית בחינוך המיוחד למעלה מ-30 שנה. עו"ד אסתי עוקב, שהגישה את התביעה, טענה כי למרות שמרשתה נפגעה במהלך העבודה – העמותה לא הציעה לה משרה חלופית ספציפית.

התובעת הינה בעלת תואר B.A בחינוך מיוחד, תעודת הוראה ומוסמכת בכירה בהתמחות חינוך מיוחד, שעבדה כמורה שיקומית בחינוך המיוחד עשרות שנים. במסגרת תפקידה היא טיפלה וחינכה ילדים בעלי צרכים מיוחדים בגילאים משתנים בין 3-21 שנים. תפקידה כלל התכופפות מרובה, הכרוכה במאמץ ניכר על גבה, הרמת משאות כבדים, הולכת הילדים, הושבתם, עזרה בהחתלה, הרמתם למיטות, הורדת ילדים מכיסאות גלגלים, העמדתם על עמידון, האכלה, רחצה ועוד. כל אלה פעולות הכרוכות במאמץ חוזר בידיים וברגליים, דבר אשר הסב לתובעת נזקים פיזיים חמורים ומחלות קשות.

בתביעה שהוגשה ציינה עו"ד עוקב כי התובעת, בין היתר, סובלת מבלט דיסק בעמוד השדרה ב-3 מוקדים, דבר המונע ממנה יכולת ישיבה או עמידה ממושכת. אף עמידה באורך 2 דקות מסבה לתובעת כאבי תופת וסבל רב. מחלות ברכיים, סכרת ועוד שנוצרו והתפתחו בתובעת על רקע תנאי עבודתה הקשים והבלתי סבירים. בהתאם וכפועל יוצא מכך, עליה להימצא במנוחה תמידית ולהימנע מפעולות גופניות אשר יחמירו את מצבה.

עו"ד אסתי עוקב

התובעת נבדקה על ידי רופאה תעסוקתית בעת ששהתה בחופשת מחלה, ובתחילה נקבע כי בשל מצבה הבריאותי, והמטלות אשר עליה לבצע במסגרת תפקידה, היא אינה כשירה לעבודה. לאחר מספר חודשים נקבע כי היא רשאית לחזור לעבודה בנתבעת, בהתחשב במגבלות שנקבעו. חרף קביעת הרופאה התעסוקתית, נמנעה העמותה מלאתר לתובעת תפקיד שיאפשר את חזרתה לעבודה, ויהלום את מגבלותיה הרפואיות. היות ותפקידה הנוכחי הוא הגורם למצבה הרפואי הקשה ולהחמרתו, היא מנועה מלבצעו.

"התובעת תטען כי כאשר פנתה למנהלת, האחרונה הודיעה לה כי ״אין לי עבודה מתאימה לתת לך״ – כל זאת מבלי שנערכה בדיקה מעמיקה, מבלי שנבחנו ההגבלות שניתנו לתובעת, מבלי לבדוק חלופות העסקה המתחשבות באותן מגבלות ומבלי לזמן את התובעת לשימוע כנדרש על פי דין", כתבה עו"ד עוקב בתביעה, והוסיפה: "כך, במעשיה, תוך הפרת הוראות חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, תשנ״ח־1998, השליכה הנתבעת את התובעת לאחר למעלה מ-33 שנות עבודה מסורות בהן נתנה את כל כולה לילדי ומטופלי הנתבעת, וזאת בזמן בו התובעת עצמה פגועה, כואבת ומוגבלת – וכל זאת בחוסר תום לב הזועק השמיימה, ובעיקר נוכח היות הנתבעת גוף המהווה בית לאלו הסובלים ממוגבלות".
______________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%95%d7%93-%d7%90%d7%a1%d7%aa%d7%99-%d7%a2%d7%95%d7%a7%d7%91/

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות