הוארך מעצרו של הצעיר מתל אביב שחברתו נמצאה מתה בדירתו

בית משפט השלום בת"א האריך ב-5 ימים את מעצרו של איליה שקון, 23, תושב העיר, שחברתו בת ה-18 נמצאה בדירתם ללא רוח חיים. הוא חשוד כי סיפק לה את הסמים שגרמו למותה
מעיין לביא |
איליה שקון סמים
חשוד כי סיפק סמים לחברתו. החשוד בדיון בבית המשפט.

שופטת בית משפט השלום בתל אביב, ענת יהב, האריכה בחמישה ימים, את מעצרו של איליה שקון, בן 23, מתל אביב, שחברתו בת ה-18, נמצאה אתמול בדירתם ללא רוח חיים לאחר שככל הנראה מתה ממינון יתר.

אתמול (ד') בשעות הערב, התקבל דיווח במשטרה, על צעירה במצב אנוש בדירה ברחוב הרב קוק בתל אביב. צוות מד"א שהגיע למקום פינה אותה במצב אנוש לבית החולים שם נקבע מותה. חברה לחיים, נעצר לאחר שעלה החשד כי הוא סיפק לה את הסמים שגרמו למותה.

שקון הובא לדיון בהארכת מעצרו בבית המשפט. נציג המשטרה אמר בדיון כי מדובר בחשוד שהוא בן זוגה של המנוחה, בשלוש השנים האחרונות, שמאז שהייתה הקטינה הם ביחד. אתמול הוא שלח הודעות לחברו שנמצא בדירה סמוכה, מתחת לדירה שלהם, ביקש ממנו לעלות אליה לדירה כי היא לא עונה לו לטלפון, לטענתו היא שתתה הרבה כדורים והוא חושב שהיא מתה, החבר נכנס לדירה עם סולם ראו את מצבה הזמינו מד"א שהעביר אותה לבית החולים שם היא נפטרה. "אנו חושדים", אמר נציג המשטרה, "שהוא סיפק לה את הכדורים ויש לנו חיזוקים מדברים שהיא סיפרה, שהוא סיפק אותם. הוא היחיד שמימן והביא לה את כל הכדורים, הם צרכו יחדיו סמים גם לדבריו".

מנגד טען הסניגור כי מדובר בבחור צעיר ללא הרשעות קודמות. המנוחה הייתה חברתו מזה שנתיים וחצי, כאשר עד לפני מספר חודשים גר בבית אימו אולם בעקבות המצב שלה והתנהגות שלה בבית אימו, שהייתה ככל הנראה מסוממת רוב הזמן וביצעה ניסיונות אובדניים על ידי חיתוך ורידים, היא לא הסכימה שהיא תהא אצלה, הוא השכיר דירה והיא באה אליו. הוא כל הזמן רב איתה והתווכח איתה שתפסיק עם הכדורים, היא היתה בטיפול גמילה ממושך והייתה מאושפזת חודש באברבנאל, היתה באיכילוב בעקבות לקיחת כדורים".

השופטת ענת יהב שהאריכה את מעצרו בחמישה ימים, צינה בהחלטתה כי מעיון בתיק החקירה עולה כי קיים חשד סביר כנגד החשוד לביצוע העבירות המיוחסות לו. כאשר לעניין עבירת ההמתה יש עדויות שהחשוד הוא זה אשר סיפק לבת זוגו – הקורבן, את הכדורים שכן היא הייתה נטולת אמצעים, זו הסיבה שהמשיכה להתגורר עימו על אף הצו שאסר עליהם לעשות כך לתקופה מסוימת בעקבות חשד לעבירות אלמ"ב.

"עוד בתיק החקירה עולה גם מפיו של החשוד", הוסיפה השופטת, "כי כבר בבוקרו של אותו היום ראה כי מצבה של בת זוגו איננו טוב, ראה כי מחרחרת ולא הצליח להעיר אותה ועוד כהנה סימנים שהיו צריכים להדליק נורות אדומות ולא היה צריך ללכת לדרכו אלא לבחון את מצבה בחון היטב בוודאי כאשר ידע מהי ההיסטוריה הרפואית שלה, עניין זה לטעמי עומד לחובתו ולא לטובתו".

השופטת הוסיפה: "לא נעלם מעיני כי מדובר בזוג שצרך סמים באופן אינסטינטיבי גם הוא וגם היא וכן לא נעלם מעיני כי מדובר בבחור צעיר ללא עבר פלילי, אולם יש להבהיר את התמונה עד תום וענין זה יש לעשות כאשר החשוד נתון במעצר".

_____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת ענת יהב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות