חברת הביטוח ניסתה להתחמק מחובתה לשלם פוליסת סיעוד על גבה של נכה ערירית ומבוגרת

לאחר שנפצעה בתאונת דרכים באופן שהפך אותה לנכה סיעודית, קיבלה מהלומה נוספת כשחברת הביטוח ניסתה בכל דרך אפשרית להתחמק מחובתה לשלם עבור העזרה הסיעודית שנזקקה לה. רק אחרי התביעה המשפטית שהגישה עו"ד ימית מוריה ישראל נאלצה חברת הביטוח לשלם את מלוא הפיצוי לקשישה
נעמה כהן |

אישה ערירית בת 78 שנפגעה בתאונת דרכים באוטובוס, הפכה ברגע מאישה עצמאית, שמנהלת את חייה בחופשיות, לסיעודית שנזקקת לעזרת הזולת. אבל מי שאמורה היתה לסייע במצב הזה, חברת הביטוח בה היתה לה פוליסת פוליסת סיעוד, ניסתה להתחמק מחובתה.

רק לאחר התביעה, שהגישה עורכת הדין ימית מוריה ישראל, הגיעה חברת הביטוח לפשרה, בה האישה תקבל פיצוי בסך 62,500 שקלים רטרואקטיבית, ועוד גמלה חודשית על סך 2,500 שקלים עד סוף ימי חייה.

על פי התביעה שהגישה עו"ד ימית מוריה ישראל, לפני מספר שנים נפגעה האישה בתאונת דרכים עם אוטובוס, אשר הותירה אותה סובלת מנכויות, מוגבלויות רבות ובמצב סיעודי. התובעת סבלה מפגיעות קשות ומרובות, כולל שברים רבים בגופה.

בנוסף, לאור מצבה הבלתי יציב של התובעת, הוחלט שלא תעבור טיפול כירורגי אלא תטופל בשמרנות.

למרות הטיפולים, כאביה לא פסקו ואף הפכו עזים יותר.

לאחר אישפוז של כחודשים בבית החולים, היא הועברה לשיקום לתקופה של כחודשיים נוספים, שלאחריהם הועברה לביתה באמצעות אמבולנס והונחתה להמשיך בטיפולי פיזיותרפיה וריפוי בעיסוק במסגרת קופ״ח.

לאור מצבה הבריאותי, התובעת הזדקקה להתאמת ביתה מחדש לצרכיה החדשים לאחר התאונה.

כיום, לאור מצבה, ציינה עו"ד מוריה ישראל, התובעת מתניידת באמצעות כיסא גלגלים, איבדה את עצמאותה וזקוקה לעזרה בפעולות היום יומיות, כאשר מדובר באישה ערירית שבחייה יש מעט קרובי משפחה רחוקים שמגיעים רק לעיתים רחוקות כדי לסייע לה.

המוסד לביטוח לאומי הכיר בזכותה של התובעת כסיעודית, וכמי שזקוקה לעזרת הזולת בפעולות היום יום.

אולם כשפנתה אל חברת הביטוח בדרישה להפעיל את הביטוח הסיעודי, ולשלם לה בהתאם להתחייבות שבפוליסה, החברה סירבה לעשות כן בטענה כי היא לא עונה על הגדרת הפוליסה כסיעודית, ולכן אינה זכאית לקבלת תשלום.

עו"ד ימית מוריה ישראל

עו"ד מוריה ישראל טענה בתביעה כי המומחים שבדקו את האישה קבעו כי מתקיים מקרה ביטוח, אלא שחברת הביטוח מתכחשת לו. "הנתבעת בחרה ביודעין ובחוסר תום לב להתחמק מתשלום לתובעת, מתוך מטרה ברורה לנסות ולהניא את התובעת מלממש את זכויותיה ובתקווה שזו תתייאש מלעמוד עליהן", כתבה עו"ד מוריה ישראל, והוסיפה: "התובעת תטען כי היא מתאימה ועונה לקריטריונים של מצב סיעודי, וזאת ביו היתר על פי ההגדרות המחמירות שבפוליסה, וכל זאת ללא שום קשר לנימוקי הדחייה של הנתבעת… כאמור, מדובר באירוע חריג במיוחד אשר בו פעלה חברת ביטוח גדולה בחוסר תום לב, כשמולה ניצבת אישה ערירית ומוגבלת בת 77, חולה ובמצב סיעודי, שכל עולמה חרב עליה, שאינה שולטת על סוגריה ואינה מסוגלת לבצע פעולות בסיסיות, ואשר איך בכוחה ובנפשה לעמוד מול עוצמתה של הנתבעת".

כאמור בסופו של דבר, לאחר מאבק עיקש, הגיעה חברת הביטוח לפשרה עם עו"ד מוריה ישראל והאישה תקבל פיצוי בסך 62,500 שקלים רטרואקטיבית ועוד גמלה חודשית על סך 2,500 שקלים עד סוף ימי חייה.


לאתר של עו"ד ימית מוריה ישראל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות