כפיות טובה: עובד בקשרי תעופה סידר עבודה לשכנו העבריין, והותקף

עובד בחברת הנסיעות ובני משפחתו אוימו ע"י שכנו העבריין וחבריו, שימסור להם פרטי אשראי של לקוחות. בעקבות סירובו הוא הותקף
ציון חן |

עובד בחברת הנסיעות 'קשרי תעופה' נסחט מצידם של עבריינים, על מנת שישתף איתם פעולה ובתמורה יקבל 50 אחוז מהרווחים שלהם. כל שהיה עליו לעשות זה למסור לידיהם אך פרטי כרטיסי האשראי של לקוחות שהזמינו חופשות. העובד הנאמן סירב בתוקף להצעה, ובתגובה ספג איומים ומכות.

תחילת הסיפור בעניין של כפיות טובה. אחד משני העבריינים שסחטו את העובד, הוא חבר המתגורר בשכנות לבית משפחתו של העובד, בשכונת תל-כביר בתל אביב. העובד סידר לשכנו (20), ראיון עבודה בחברה והוא התקבל אליה. לאחר יום עבודה אחד הבין השכן כי העבודה לא מתאימה לו, והוא עזב.

אך מאותו יום עבודה אחד שהיה בו, הוא שם לב כי לחברו שעובד בחברה יש גישה לפרטי כרטיסי אשראי, דרכונים ותעודות זהות של לקוחות החברה. הוא פנה אל חברו יחד עם עבריין אחר, אותו המשטרה לא הצליחה למצוא, והשניים הציעו לו חמישים אחוזים מהרווחים שייעשו משימוש בפרטים שהוא ימסור להם. אך הוא סירב בתוקף.

מאותו הרגע החלה מסכת של איומים כלפי העובד המסור, וגם סחיטה של עשרות אלפי שקלים, בטענה כי הם התחייבו לגורמים אחרים ועל כן עליו לפצות אותם בארבעים אלף שקלים. כששלב האיומים עבר לבני משפחתו של העובד, התלוננו ההורים למשטרה שפתחה בחקירה, ועצרה את השכן העבריין וכפוי הטובה שחברו העובד סידר לו עבודה.

"אם אתה לא תיכנס איתנו אני אשים לך דברים מתחת לאוטו", היו ההודעות שקיבל העובד לטלפון שלו, "אני אחנוק אותך אם לא תסכים למשוך לנו פרטי אשראי של לקוחות. אני אדקור אותך. בן זונה אני אהרוג אותך. אביא לך אנשים. אני אזיין אותך. אני לא מבין? אתה סתום? אתה מנסה לעצבן אותי? אני כבר סגרתי עם אנשים, ויש כבר אנשים מאחורי זה".

השניים גם ארבו לו יום אחד בסמוך לביתו, תקפו וחנקו אותו תוך שהם מאיימים: "אתה מביא לי עצבים בגוף. אני אדקור אותך". לאחר הארוע הזה, שני העבריינים הגיעו לביקור בית אצל הוריו של העובד. הם הודיעו להם שבנם חייב להם כסף פיצוי ואם לא ישלם, הם "יביאו לו אנשים", כדבריהם.

ההורים כאמור הזעיקו את המשטרה ועירבו אותם בכל. גם הבן העובד בחברת הנסיעות מסר למשטרה את ההודעות שקיבל ואת הרקע לארועים. המשטרה הצליחה לאתר ולעצור את השכן, אבל את חברו עדיין מחפשים.
_________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%a8%d7%9a-%d7%93%d7%99%d7%9f-%d7%99%d7%95%d7%91%d7%9c-%d7%a7%d7%92%d7%9f/

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות