המדינה תשלם עשרות אלפי שקלים לחברת היסעים שתבעה דיבה

חברת היסעים שעבדה באופן קבוע עם משרד הביטחון, נדהמה לגלות כי המשרד, במהלך העבודה עמה, פרסמם ברשת הפנימית של ספקי המשרד כי הא מושעית מטעמים בטחוניים. זה נגמר בהתנצלות ופיצויים
%d7%a0%d7%a2%d7%9e%d7%94-%d7%9b%d7%94%d7%9f |

משרד הביטחון (למעשה מדינת-ישראל) יפצה ב-80 אלף שקלים חברת היסעים מצפון הארץ, אשר הגישה תביעת לשון הרע חריגה בנוף, באמצעות משרד עורכי דין בן קרפל ושות'.

הכל החל כשמשרד הביטחון פירסם (בתוך הרשת הפנימית של ספקי משרד הביטחון) כי חברת ההיסעים מושעית מטעמים ביטחוניים.

ביום חמישי, מספר שעות לפני דיון ההוכחות, הגיעו הצדדים להסכם פשרה ומדינת ישראל הודיעה כי החליטה להתנצל, ולפצות את חברת היסעים.

המדובר בתביעה בגין פגיעה בשמה הטוב של החברה, באמצעות פרסום מבזה ומשפיל שעשה משרד הביטחון. על פי התביעה, שהוגשה באמצעות משרד עורכי דין בן קרפל ושות', משרד הביטחון פעל בניגוד לנהליו הוא ובניגוד לכללי המשפט המנהלי, כאשר השעה את חברת ההיסעים מרשימת הספקים ופרסם זאת ברשת הספקים הפנימית של משרד הביטחון.

כל זאת, מבלי מתן זכות שימוע עובר לקבלת ההחלטה שגויה זו, ומבלי לתת החלטה מנומקת המקיימת אמת מידה של סבירות מנהלית, לטעמים שהובילו להחלטה.

בתביעה גם צוין כי משרד הביטחון אף לא קיים את החלטתו, ובמשך כ-6 חודשים המשיך לעבוד כרגיל עם החברה, שכלל לא ידעה על ביצוע העוולה כנגדה, עד ליום בו שורה של מכרים הסבו פניה לעצם הפרסום הדיבתי באתר משרד הביטחון.

כשנודע לחברת היסעים על אודות העוול שנגרם לה, הודיעה למשרד הביטחון על שארע, ובתגובה, במקום להתנצל, החליטו מאותו הרגע ליתן תוקף להחלטה חסרת הפשר שנתקבלה ולהפסיק דה פאקטו את ההתקשרות עם החברה.

"בכך, הסבה הנתבעת – ללא כל צידוק חוקי שבדין – לתובעת נזקים לשם הטוב ולמוניטין רב השנים שצברה, בד בבד עם גרימת נזקים ממוניים כבדים שנבעו כתוצאה מההחלטה ליתן תוקף להחלטה שנתקבלה, ולהפסיק – שוב בלא הצידוק החוקי הנדרש – את ההתקשרות עם התובעת; בשלב זה למותר לציין את אינטרס ההסתמכות רב העוצמה, לפיו התובעת כלכלה צעדיה בהתאם להסתמכות על המשך ההתקשרות", כתב עו"ד קרפל בתביעה, והוסיף: "כאמור, בין התובעת לבין הנתבעת, מתקיימים יחסי ספק-לקוח מזה 40 שנים. הנתבעת מעולם לא באה בתלונה אל התובעת, ומאז ומעולם השתיים שמרו על יחסי עבודה תקינים ומספקים […] חשוב ביותר לציין כי כל העובדות, הובאו לידיעת מנהל התובעת אך לאחר כ-6 חודשים מרגע הפרסום המעוול כנגד התובעת. וזאת, באמצעות פניות אקראיות שמנהל התובעת קיבל, בזו אחר זו, ממכרים וקולגות בתחום, שהתקשרו כדי לברר מה פשר רוע הגזירה. מכאן, עוד מבלי לפרוס את העובדות הצריכות לעניין, כבר ללמדך אודות הנזק האדיר שנגרם לנתבעת".

כאמור, מספר שעות לפני תחילת דיון ההוכחות וחקירות העדים, הוגש לתיק הסכם הפשרה בו המדינה מביעה את צערה על עוגמת הנפש שנגרמה לחברת ההיסעים, לצד התחייבות לפצותה ב–80 אלף שקלים. שופט בית-משפט השלום בחיפה, אבישי רובס, נתן תוקף של פסק דין להסכם הפשרה. את מדינת ישראל ייצגה הפרקליטות האזרחית, מחוז חיפה.


לצפיה ודירוג כבוד השופט אבישי רובס


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות