יהודה גליק תובע פיצויים מתושב מזרח י-ם שתקף אותו "ממניע גזעני"

חבר הכנסת לשעבר הגיש תביעה על סך 300 אלף שקלים נגד האדם שתקף אותו בזמן שהגיע לניחום אבלים בבית משפחת אל-חלאק שבנם נורה בידי שוטרים. התוקף הועמד לדין בעקבות האירוע והורשע לפני כארבעה חודשים
רונן לוי |
ח"כ לשעבר, יהודה גליק. צילום: פלאש 90

חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק הגיש לבית משפט השלום בירושלים תביעה על סך 300 אלף שקלים כנגד תושב מזרח ירושלים אשר תקף אותו, השליך וגלגל אותו במורד כעשרים וחמש מדרגות בכניסה לבית. האירוע אירע בעת שגליק הגיע לניחום אבלים בבית משפחת אל-חלאק שבנם נורה בידי שוטרים. התוקף, תושב מזרח ירושלים, הורשע לפני כ-4 חודשים בתקיפה וחבלה ממשית בצוותא, ונגזרו עליו חמישה חודשי מאסר בפועל.

בכתב האישום שהוגש בעקבות האירוע, מתואר כי בעת שהגיע גליק אל בית האבלים של משפחת אל-חאלק, התוקף תפס והוציא את גליק בחוזקה מהבית לאחר מכן "השליכו וגלגלו את התובע במורד כעשרים וחמש מדרגות הכניסה לבית האבלים .התובע, אשר היה שרוע ארצה, ניסה להתרומם אולם הנתבע ובני החבורה היכו ובעטו בגופו ובראשו". כאשר גליק התרומם והמשיך לצעוד ברחוב, התוקף ובני חבורתו עקבו אחריו, כאשר "סמוך לתחנת כיבוי אש המשיכו להכות את התובע בראשו ובגופו, בעטו והפילו אותו ארצה בשנית. בעוד התובע שרוע על הארץ, המשיכו לבעוט בעוצמה בראשו בגופו של התובע".

בנוסף, ציינו בכתב האישום כי במהלך האירוע, התוקף אף קרא והלהיט את בני החבורה שהיו יחד איתו, לתקוף ולפגוע בתובע. כמו כן במהלך התקיפה, נקראו קריאות כי המתלונן יהודי, "פורץ לאל אקצה", "מרביץ לנשים", "מוסר צעירים למשטרה".

בכתב התביעה נטען כי התוקף הורשע על פי הודאתו בפלילים, וכי מכתב האישום עולה כי הנאשם פעל "ממניעים גזעניים, ומסיבות שונות לא הואשם במניע זה". לסיום פורט בכתב התביעה כי "לצורכי התביעה מבוקש אפוא לאמוד את הפגיעה הלא ממונית בכ-250 אלף שקלים. בנוסף לכך מבקש גליק להשית על הנתבע פיצויי עונשי על סך 50 אלף שקלים, מאחר והתקיפה נעשתה באופן מרושע ואכזרי ממניע גזעני".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות