בית משפט ביטל הרשעה בפלילים של אדם שאיים ותקף מאבטחים ברכבת

מאחר וחלף זמן רב מאז המעשים, ומאז הספיק הנאשם להתחתן ולהקים עסק, החליט בית המשפט להקל על המשך חייו
נעמה כהן |
רכבת ישראל. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

שופט בית משפט השלום בפתח תקוה, ארז נוריאלי, ביטל את הרשעתו בפלילים של צעיר שהורשע באיומים, העלבת עובד ציבור ותקיפה סתם של מאבטחים בתחנת הרכבת. בית המשפט קיבל את בקשת עורך הדין בנימין מלכא לבטל את ההרשעה, והורה לו לבצע 350 שעות של שירות לתועלת הציבור במשך כשנה ופיצוי של 3,000 שקלים לכל מאבטח.

על פי עובדות כתב האישום המתוקן, בו הודה הנאשם, לפני מספר שנים הוא הגיע לתחנת רכבת קריית אריה בפתח תקווה. באותן נסיבות, נתבקש על ידי מאבטחת במקום להניח את תיקו בעמדת השיקוף, לצורך בדיקה ביטחונית. באותן נסיבות, קילל הנאשם את המתלוננת ואיים עליה. סמוך לאחר מכן, הגיע למקום מאבטח נוסף וגם עליו הוא איים, וזה השתמש בתרסיס פלפל כנגד הנאשם אשר נפל לרצפה, החל לגדף את המתלונן ולאיים עליו. למקום הוזעק צוות מד"א ובמהלך קבלת הטיפול אמר הנאשם למאבטחת: "אני יזכור אותך תחכי תראי מה אני יעשה לך תראי מה עשית לי".

לאחר פרשת התביעה ובמהלך פרשת הגנה – בסיום עדות הנאשם, הודה הנאשם בעובדות כתב האישום המתוקן והורשע בעבירות המיוחסות לו. בטיעונים לעונש, טען התובע כי במעשיו פגע הנאשם בזכות לשלוות נפש וביטחון המתלוננים. הוא הדגיש כי הנאשם בחר לנהל שלושה דיוני הוכחות אינטנסיביים טרם הודה במיוחס לו, וכי האחריות שנטל הינה חלקית ומאוחרת. לדבריו, הוברר בשיחה עם רשם המתווכים כי אין קשר ישיר בין הרשעה בפלילים לרישיון לעסוק בתיווך ועתר לענישה הנעה בין מספר חודשי מאסר שיכול וירוצו בעבודות שירות לבין 12 חודשי מאסר בפועל וכן התחייבות ופיצוי למתלוננת.

מנגד, הסניגור עו"ד בנימין מלכא, הדגיש כי זכות הנאשם לנהל הליך ואין הדבר צריך לעמוד לו לרועץ, ובסופו של דבר הנאשם הודה והביע חרטה על המעשים. עו"ד מלכא ביקש להדגיש את חלוף הזמן מיום ביצוע העבירה ועד היום, וציין כי הנאשם התחתן ואף הקים עסק. על כן עתר לביטול הרשעתו, בהתייחס לגילו הצעיר ולהיות הנאשם נעדר עבר פלילי. עוד הוסיף כי הרשעה תפגע ביכולתו להתפרנס ולפרנס את משפחתו, ועתר לקבל המלצת שירות המבחן לביטול הרשעת הנאשם ולהטלת עליו של"צ.

השופט נוריאלי קיבל לבסוף את דברי עו"ד מלכא, ביטל את הרשעת הנאשם וכתב בהחלטתו: "מדובר בנאשם שאיים על המתלוננת עת שביצעה עבודתה, וביקשה ממנו להניח את תיקו בעמדת השיקוף בכניסה לתחנת הרכבת. הנאשם אף איים על המתלונן שעה שזה ביקש ממנו לגשת אליו לשם בירור האירוע. איומיו כלפי המתלוננים חזרו ונשנו, ואף לאחר שהוזמנה ניידת מגן דוד אדום לצורך פינוי הנאשם לקבלת טיפול רפואי. בחינת מהות הדברים ותכנם מלמדים על כוונה להטיל אימה, להפחיד, להקניט או לערער את שלוות נפשם של המתלוננים. עם זאת, לא אתעלם ממשך הזמן הממושך שחלף ממועד ביצוע העבירות והשינוי שחל בנאשם מאז ועד היום, כפי העולה מתסקיר שירות המבחן".
____________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופט ארז נוריאלי
____________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%91%d7%a0%d7%99%d7%9e%d7%99%d7%9f-%d7%9e%d7%9c%d7%9b%d7%90-%d7%95%d7%a9%d7%95%d7%aa%d7%b3-%d7%a2%d7%95%d7%a8%d7%9b%d7%99-%d7%93%d7%99%d7%9f/

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות