הודתה באיומים על בן זוגה לשעבר – ביהמ"ש נמנע מהרשעה

השופטת דלית שרון גרין קבעה כי תושבת נצרת, 33, שהואשמה והודתה באיומים לא תורשע ותרצה 60 של"צ. נציגי התביעה הגיעו להסדר המקל על סנגורה של הנאשמת, עו"ד בנימין מלכא, מאחר והייתה קורבן של מערכת יחסים אלימה
רונן לוי |
עו״ד בנימין מלכא

שופטת בית משפט השלום בנצרת, דלית שרון גרין, נמנע מלהרשיע את תושבת העיר, בת 33, אשר איימה על אדם עימו היתה בקשר זוגי זאת אף שהודתה במיוחס לה במסגרת הסדר טיעון. השופטת קיבלה את ההסדר המקל אליו הגיעו הסניגור עו"ד בנימין מלכא והתביעה, זאת משום שהנאשמת היתה הקורבן בעצמה באותה מערכת יחסים וסבלה מאלימות. במסגרת ההסדר נקבע כי הנאשמת תרצה 60 שעות שירות לתועלת הציבור (של"צ) בלבד.

על פי כתב האישום, לפני כשנתיים, שלחה הנאשמת למתלונן באמצעות הטלפון הנייד מסרונים בהם נכתב: "אתה יודע מה מאחר וכבר לכלכת לי תשם בכל מקום אני כבר אזרום עם זה ככה יש לך עד יום שני לארגן 5,000 שקלים, אם לא אשתו של חבר שלך הולכת לדעת בעלה זיין בבית זונות של אלי אתמול בלילה", כעבור זמן קצר, שלחה לו הודעה נוספת: ״הרי אתה אומר שאני מטורפת לא ?״ ולא חלפו עשר דקות והוא קיבל ממנה הודעה בזה הלשון: "אה ואם אתה לא מיידע אותו אני איידע אותו עד יום שני כפרה תזכור" ולסיום כתבה: ״בשנייה אתה יכול לצאת מזה 5,000, לא משחקת הוא עשה בעיה שישלם… ואם תנסו לעשות משהו וואלה הלך עליכם אז תשבו בשקט לפחות״.

אילוסטרציה

בדיון שהתקיים בבית המשפט אמר נציג התביעה, כי הגיע להסדר עם הסניגור עו"ד מלכא הכולל אי הרשעה ועונש מקל. "המאשימה מדגישה כי ההסדר אינו תואם את מדיניות הענישה ביחס לעבירות מאין אלה, אך לאור נסיבות חייה הקשות של הנאשמת מצאנו לבוא לקראתה. הנאשמת סבלה רבות מבן זוגה וממציאות קיצונית וקשה שהביאה אותה לביצוע העבירות בהן הודתה. בן הזוג על פי גזר הדין שניתן נגדו, נהג באלימות כלפי הנאשמת שבפנינו".

הסניגור בנימין מלכא ביקש מבית המשפט לכבד את ההסדר ואמר: "אני מצטרף לדברי חברי לאשר את ההסדר, על אף היותו מקל וחורג ממתחם הענישה בעבירות כגון אלו. יחד עם זאת, נסיבות חייה הנאשמת עליהם יישקל במקרים בהם בכתב אישום אחר הנאשמת הייתה הקורבן, הרשעה במקרה דנן תפגע בעתידה של הנאשמת, לה זו העבירה הראשונה ובתקווה גם היחידה בחייה".

עו"ד בנימין מלכא

השופטת גרין, שכאמור כיבדה את ההסדר, כתבה בהחלטתה כי מדובר בהסדר ראוי וחייבה את הנאשמת לבצע עבודות שירות לתועלת הציבור, צו של"צ, בהתאם להמלצת שירות המבחן בהיקף של 60 שעות.

________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת דלית שרון גרין

________________________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%91%d7%a0%d7%99%d7%9e%d7%99%d7%9f-%d7%9e%d7%9c%d7%9b%d7%90

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות