שדד מאפיה באיומי אקדח – ירצה עבודות שירות

תושב הצפון שהורשע על פי הודאתו כי שדד בית עסק באיומי אקדח ירצה עונש קל במיוחד, של 9 חודשי עבודות שירות, משום שביהמ"ש קבע כי "קיים אינטרס ציבורי גם בשיקום עבריינים"
דניאל בן חמו |
אני אמשיך לצעוק שקט. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה

שופט בית משפט המחוזי בחיפה, דניאל פיש, הסתפק ב-9 חודשי עבודות שירות, על תושב הצפון שהורשע על פי הודאתו בביצוע עבירות של שוד בנסיבות מחמירות. הנאשם יחד עם חברו שדדו מאפיה באיומי אקדח. השופט פיש, שקבע בגזר הדין כי חלקו של הנאשם "היה דומיננטי", קבע כי הוא מעדיף לפעול "לשיקומו של הנאשם". לצד עבודות השירות, פסק בית המשפט גם פיצוי לקופאית ולבעל המאפיה בסך 2,500 שקלים לכל אחד מהם.

על פי כתב האישום, הנאשם וחברו מכפר בצפון, לפני כשנה קשרו קשר לשדוד מאפיה בכפר והצטיידו בכלי הנחזה להיות אקדח ובכפפות. הם הגיעו למאפיה בשעת ערב כשפניהם מכוסות כאשר באותה שעה נכחו במאפיה קופאית, הבעלים ומספר לקוחות. הנאשם נכנס למאפיה עם הכלי שלוף, דרך אותו והורה ללקוחות לזוז הצידה, ניגש לעבר הקופאית והורה לה לפתוח את הקופה, בעוד שחברו נשאר מחוץ למאפיה במטרה לאבטח את השוד. הבעלים הורה לקופאית לעשות מה שנדרש והנאשם נטל כמה אלפי שקלים מתוך הקופה ונמלט.

המדינה דרשה עונש מאסר בפועל שבין שלוש לחמש שנות מאסר ונטען כי על פי העובדות, עולה באופן ברור שהתקיים תכנון מוקדם טרם ביצוע העבירה שכלל הצטיידות וכן היה צפוי שייגרם נזק משמעותי היות ומדובר באירוע אלים וחריג ולא קיימות נסיבות מקלות שהביאו את הנאשם לביצוע העבירה ושמדובר במעשה שבוצע מתוך בצע כסף.

השופט פיש, שהסתפק בעבודות שירות, קבע כי מתחם הענישה ההולם נמצא בין 18 – 40 חודשי מאסר בפועל, אולם הוא העדיף ללכת בדרך המומלצת על ידי שירות המבחן והעדיף שיקולי שיקום על פני שיקולי ענישה. "הערכים המוגנים שנפגעו כתוצאה מהעבירה היו שמירה על הקניין, ובטחון הציבור ושלומו", כתב השופט בגזר הדין. "הצטיידות הנאשם בכלי הנחזה להיות נשק ועטית כיסוי על הפנים מצביעות על תכנון מוקדם. חלקו היחסי של הנאשם היה דומיננטי, כאשר הוא זה שנכנס לחנות וביצע את השוד בעוד הנאשם השני שמר מבחוץ. עם זאת לא נגרם נזק במהלך ביצוע העבירה".

על פי בית המשפט, הסיבות שהביאו את הנאשם לבצע את העבירה "היו פסולות והנאשם היה מסוגל להבין את הפסול במעשיו ולהימנע מהם". למרות זאת, הוסיף, "לא הופעלה אלימות בפועל כלפי הנוכחים בחנות, מדובר על כן בשוד ברף נמוך-בינוני, מבחינת חומרה אפשרית, וזאת בעיקר מפאת זה שלא הופעלה אלימות בפועל".

"המדינה", נכתב עוד בגזר הדין, "אומנם טענה שאימוץ המלצות התסקיר יהווה העדפת האינטרס הצר של הנאשם בלבד, ואולם לדעתי, קיים אינטרס ציבורי גם בשיקום עבריינים".
__________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט דניאל פיש

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות