גל תקיפות מיניות על אופניים וקורקינטים חשמליים

תופעה מטרידה נחשפה בימים האחרונים: רוכבי אופניים וקורקינט חשמליים נוגעים בנשים שצועדות על המדרכה – ונמלטים
ציון חן |
אופניים חשמליים. המצולם אינו קשור לכתבה. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

תלונות רבות הגיעו בתקופה האחרונה לתחנות המשטרה בתל אביב וברמלה, אודות תקיפה מינית לבחורות ונשים שצועדות לתומן על המדרכה. רוכבי אופניים חשמליים, כמו במקרה של רמלה, ורוכב קורקינט, כמו שארע בתל אביב, חולפים על פניהן של הנשים, תוקפים אותן מינית לרגע אחד ואז נמלטים במהירות מהמקום.

בתל אביב נעצר רוכב קורקינט בן 21, אשר לפת בחוזקה את החזה של ארבע נשים שהלכו ברחוב, ואז נמלט מהמקום. הוא נעצר בזכות אזרח בעל תושיה שהבחין במתרחש, רדף אחריו ולכד אותו עד להגעתם של השוטרים, אשר עצרו אותו במקום.

במקרה הזה, כשהוא נתפס, מדובר בגברת בת 60. "מדובר בארוע בזוי בלשון המעטה", קבעה השופטת ענת יהב, "שבו בחור צעיר בן 21 נטפל לאישה מבוגרת, ומבצע בה עבירת מין בניגוד לרצונה. עוד באותה תלונה יש תיאור לגבי ארוע דומה שנעשה כנגד בחורה צעירה אחרת, שהינה דתיה".

עם זאת, מצאה שופטת המעצרים בתל אביב טעם בעובדה כי מדובר במעשים שהם ברף התחתון של עבירות המין. "הרי שגם אם המעשים מעלים קבס ודחיה, החשוד אינו מכיר את הנשים וניתן להסתפק במעצר בית", והוא שוחרר לחמישה ימים בבית חברו והפקדת 2000 שקלים במזומן בקופת בית המשפט.

מסתבר שהתופעה ברמלה היא אף נרחבת יותר. עשרות תלונות התקבלו בתקופה האחרונה במשטרה מצידן של נשים שכולן מתארות את אותו הדבר: רוכבי אופניים חשמליים חולפים לידן ואז נותנים להן סטירה בישבן אגב הרכיבה, ונמלטים מהמקום.

נער בן 17 משכונת ג'ואריש נעצר בסמוך לעוד ארוע כזה, והוא קשר את עצמו בחקירתו לחמישה מקרים לפחות. במשטרה חושדים כי מדובר בסוג חדש של תופעת-אתגר בזוי, כך שהנער העצור הוא ככל הנראה לא היחיד. לאחר הדיון בבית המשפט, גם הוא שוחרר למעצר בית של שישה ימים.
__________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופטת ענת יהב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות